Wednesday, September 8th 2010, 1:39pm UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register
Share |

Ceres

Professional

141

Friday, December 11th 2009, 1:11am

Med den seneste udvikling in mente, synes jeg ok om første indlæg i denne tråd. Jeg vil godt nok prissætte spillerne lidt mere konservativt, man fik fx næppe noget for White.

Jeg synes samtidig BSN ser meget fornuftigt på det, nemlig at med så stor en udskiftning, er det bedst at klare det over to vinduer. Samtidig er man pga. de norske og svenske transfervinduer bedre stillet om vinteren, hvis det er den retning man kigger i - og i Norge skulle der efter sigende være mange gode spillere billigt til salg pt.

Der bliver stadig penge at gøre godt med, så BSN har lidt råderum. Og de fleste har vel tillid til, at han kan forvalte råderummet godt.

Prisen på spillerene ændre sig naturligvis konstant, alt efter form og andre omstændigheder... Da White stort set ikke har spillet andet end som indskifter denne ½-sæson uden, at vise noget særligt, og hans kontrakt samtidig nærmer sig udløb, så er han vel også nærmest værdiløs nu... Han vil også gerne selv væk, og vi har hentet en afløser, så der er ingen grund til at holde på ham...

Ellers tror jeg ikke, at der bliver nogen bestemt kronologisk rækkefølge i salget af spillere, da det jo helt afhænger af spillernes form og størrelsen af de bud der kommer.... Jeg tror slet ikke at vi får solgt alle de spillere der er lagt op til, inden for de næste to transfervinduer, nok nærmere tre. Men det ligger vel fast at White og Pleidrup forsvinder her til vinter, muligvis også Kim Madsen og Lindkvist, enten nu eller til sommer, Sorin til sommer, hvis han er skadesfri og salgbar...

Af Profilerne der skal væk, vil vi tydeligvis forsøge at sælge Nando så hurtigt som muligt, da han er meget tung rent lønmæssigt og derfor kan lette lønbudgettet kraftigt, hvilket vi give BSN bedre muligheder for at handle. Nando har også et "navn" i både Holland og Tyskland, hvilket gør ham nemmere at sælge til en fornuftig pris, især da nye angribere altid er noget klubberne er ude efter. De 5 ligamål han har scoret denne sæson er vel ikke specielt godt eller dårligt, men med det "navn" han har i udlandet, så er 5 mio. kr. nok et realistisk bud på en handel, hvis det skal være nu og her, hvor han ikke lige er på toppen.... samtidig kan man så lette lønbudgettet med over 2,5 mio. kr. om året. Så det er måske en overvejelse værd. Det giver jo også Sanel bedre mulighed for mere spilletid, så han kan udvikle sig... Rent "kronologisk" ville det dog være betydeligt bedre at sælge til sommer, hvis man tror at Nando kan score yderligere 7-8 mål denne sæson, men spørgsmålet er nok om man tør satse på det, når vi mangler penge i kassen. Især hvis det giver mulighed for at holde på Lumb lidt længere, så hans værdi måske stiger, samtidig med at han er til gavn for holdet.

.

142

Monday, December 14th 2009, 11:42am

Det er helt klart at hvis vi skal begå os skal der ikke sælges nogle af vores profiler, men derimod oprustes.
Signature of »havefreak«

Christian

Intermediate

143

Monday, December 14th 2009, 1:49pm

Det er helt klart at hvis vi skal begå os skal der ikke sælges nogle af vores profiler, men derimod oprustes.

Så godt spiller klaveret sgu desværre ikke i ÅE. Hvordan vi end vender og drejer det er vi pinedød nødsaget til at få penge i kassen, og umiddelbart har jeg svært ved at se hvor vi skulle få pengene fra medmindre vi sælger den vare vi har på lager. Det er jo som mange har nævnt før også komplet galimathias at tro vi kan holde på Poulsen efter sommerens VM. Dernæst er tanken om oprustning da fantastisk, men den slags koster også penge, og det er nøjagtig det vi ikke har, så vi skal nok regne med en nedskæring i truppen. En spiller af JP kaliber er ikke noget man finder til småpenge hver dag desværre...
Signature of »Christian«
Fo-For satan hvor jeg elsker os! - Preben Kaas i Martha

144

Monday, December 14th 2009, 2:37pm

En spiller af JP kaliber er ikke noget man finder til småpenge hver dag desværre...

Endnu en gang vil jeg henlede opmærksomheden på Simon Poulsen i AZ, der meget vel kan gå en svær tid i møde, med en ny trøner..

Søren

Intermediate

145

Monday, December 14th 2009, 2:52pm

Endnu en gang vil jeg henlede opmærksomheden på Simon Poulsen i AZ, der meget vel kan gå en svær tid i møde, med en ny trøner..
Eller Bergvold...
Signature of »Søren«
Vejen der ikke starter i hjertet ender blindt

Nyheder om AGF - AGFFAN.dk

Ceres

Professional

146

Monday, December 14th 2009, 4:11pm

I Odense kan Kim Brink købe ind og opruste når muligheden for en god handel opstår, og så senere sælge af de spillere der bliver i overskud (Utaka blev også købt og spillet ind på holdet i god tid, før Djiby Fall blev solgt)... I AGF er BSN pisket til først at sælge og skære i lønbudgettet, før der er penge til nye spillere... Der er en verden til forskel på arbejdsbetingelserne... Vi kan ikke "opruste" før vi har slanket truppen og solgt en profil.... Skulle Bergvold få en fri transfer i morgen, så er vi "låst" og uden muligheder for at tilbyde en kontrakt, på grund af vores dårlige økonomi og stramme lønbudget. I det tilfælde må BSN så først vurdere om det med fordel kan betale sig at sælge en profil her og nu, for at hente en ny profil, hvis det overhovedet er muligt... Handler det om en spiller der koster penge, så skal han han måske også først stå med "hatten i hånden" og bede om "forskud" hos nogle sponsorer der skal være med til at betale en transfer.

.

Christian

Intermediate

147

Tuesday, December 15th 2009, 9:25am

En spiller af JP kaliber er ikke noget man finder til småpenge hver dag desværre...

Vi ved jo på ingen måde med sikkerhed at det bliver tilfældet. Der er ingen der siger at de iøvrigt vil opføre sig på samme måde som Herenveen (mener det var der vi hentede JP, men er slet ikke sikker) når det kommer til et salg, og det kan jo også tænkes at Simon Poulsen vælger at tage kampen op dernede. Who knows... Men det jeg reelt mente var nok også at det jo på ingen måde er hver dag at vi i AGF får muligheden for at hente en spiller af Jakob Poulsen kaliber.
Signature of »Christian«
Fo-For satan hvor jeg elsker os! - Preben Kaas i Martha

Ceres

Professional

148

Monday, February 8th 2010, 7:23pm

Vi har selv 3 spillere med til VM, men samtidig mener BSN, at andre spillere fra slutrunden ligger en hylde over det vi kan nå (i den nærmeste fremtid ) .... Er vi på vej til en nedgradering af holdet, af økonomiske årsager ?... eller sigter vi bare for lavt, når vi skal hente afløsere for Poulsen/Feilhaber, efter VM ? :

Quoted

Ørgaards tidligere cheftræner i FC Midtjylland Erik Rasmussen skal til VM som kommentator for TV2, mens ellers har AGF ifølge sportsdirektør Brian Steen Nielsen ikke tænkt sig at bruge energi på slutrunden.

- Det ligger en hylde over det, vi kan nå, vurderer Brian Steen Nielsen.

AGF's sportsdirektør håber til gengæld, at Jakob Poulsen og Benny Feilhaber kan bruge slutrunden til at styrke deres profil i forhold til udenlandske klubber.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/sas-liga/…lder-sig-fra-vm

Naturligvis kan vi ikke hente store VM profiler, men ved et VM vil der jo altid være mindre lande med rimeligt gode spillere der kan være et realistisk mål for AGF. Vi har jo som skrevet, allerede VM spillere på holdet, hvilket også kan være med til at trække andre til Århus, f.eks. fra USA, hvor Superligaen (og AGF) efterhånden har fået et godt rygte blandt de bedre Amerikanske spillere.

.

This post has been edited 1 times, last edit by "Ceres" (Feb 8th 2010, 7:26pm)

Tex

Intermediate

149

Monday, February 8th 2010, 7:52pm

Bortset fra MJ har ingen af vores spillere været på decideret VM-kurs da vi købte dem. Jakob Poulsen var ikke engang i nærheden, selv da han spillede fast i Holland, og Feilhaber døjede jo med en kompliceret skade, og må også siges at have været en lottokupon. Derfor mener jeg ikke at det behøver at være et tegn på noget som helst at BSN melder ud som han gør.

Quoted

AGF's sportsdirektør håber til gengæld, at Jakob Poulsen og Benny Feilhaber kan bruge slutrunden til at styrke deres profil i forhold til udenlandske klubber.

VM gør jo netop, som BSN her pointerer, at spillernes prisseddel får et godt hak opad, og dermed vil der sandsynligvis være langt bedre handler at gøre ved at hente spillere som af den ene eller anden grund ikke er repræsenteret ved VM. Under alle omstændigheder har vi jo ER på stedet, og mon ikke han trods alt har sin notesbog med i håndbagagen?

Ceres

Professional

150

Monday, February 8th 2010, 8:24pm

Jo, men nu forholder BSN sig jo ikke direkte til prisniveauet på de spillere vil vil kunne hente ved et VM, men til kvaliteten... og selv om hverken Poulsen eller Feilhaber var sikre VM deltagere, da vi hentede dem til klubben, så er de jo rent faktisk nu fra den "hylde", BSN ikke længere mener vi kan nå.

Hvis man kigger på holdene fra USA, Japan og andre af de lidt mindre lande, så vil man sagtens kunne finde spillere med kontraktophør og til en rimelig løn, fra de hold. Spillere som gerne vil prøve lykken i Danmark, hvis ikke lige der står en klub fra de helt store ligaer parat med en kontrakt.

Andrewdk

Professional

151

Monday, February 8th 2010, 10:04pm

Jeg tror man skal passe på med at overfortolke BSNs ord.
Det er da klart at de fleste VM-spillere ligger en hylde over det vi kan nå.
At vi selv har nogle spiller med betyder ikke så meget, for dem vil vi heller ikke have råd til at købe i dag, hvis det var en anden klub der havde fået samme succes som os med dem.

Og at BSN ikke gider tage til VM for at se på tilfældige spillere fra Togo, Honduras og Japan, det forstår jeg nu godt.
Signature of »Andrewdk«
2009/10 = Top 4 eller Fiaskosæson !

152

Monday, February 8th 2010, 11:26pm

Det ligger helt sikkert i kortene, at AGF er en klub der sælger spillere, der har brillieret på et landshold, men ikke en klub der køber spillere, der har vist sig frem på den store scene.

Til gengæld er jeg overbevist om, at BSNs udtalelse skal tages med et gran salt. Formentlig har han kendskab til et par spillere, han håber IKKE kommer med til VM, eller ikke får spilletid.

Omformuleret: Hvis BSN og ER spotter en interessant spiller ved VM, så er de helt sikkert ikke de eneste, og så er spilleren udenfor AGFs rækkevidde. De spillere, der er gode nok, men ikke får muligheden for at vise sig frem, er dem AGF skal have fingrene i.

Winther

Moderator

153

Tuesday, February 9th 2010, 7:13am

Det koster tid og penge hvis vi ligefrem skal sende sportschefen til Sydafrika, men det er nok en pointe, at vm-spillere nærmest udelukker sig selv: hvis en spiller faktisk skulle vise noget, der gør ham interessant for os, vil han vise det for så mange, at vi alligevel ikke kan være med. De fleste vm-spillere er udelukket på forhånd og ikke en hylde vi nogensinde har kunnet handle fra, men hvis vi skulle have en chance skulle arbejdet nok også gøres længe inden slutrunden. Hvis der skulle være en ide i at tage til Sydafrika, kunne det være for at følge nogle træninger og holde øje med spillere, der måske ikke får så meget spilletid - men det vil nok også være begrænset hvad der er at kigge efter der og vil sikkert under alle omstændigheder højest være med henblik på at finde spillere man vil følge lidt fremover.

Til gengæld skal BSN være klar til at rykke ud, hvis Poulsens eller Feilhabers præstationer sætter gang i telefonen. Det er nok i virkeligheden dér BSNs fokus må ligge under slutrunden. Samtidig er der sikkert gang i en hel masse forhandlinger rundt omkring i Europa, som ikke har noget med vm at gøre, men blot at klubsæsonerne er ovre og der kommer et nyt transfervindue. Man kan nok gå ud fra at BSN allerede er godt i gang med at sondere terrænet for eventuelle forstærkninger til sommer, så det vil nok også optage hans tid under vm. Jeg tænkte først, at han måske også kunne tage lidt ferie under vm, men reelt får han måske ikke meget tid til den slags, heller ikke selvom han ikke bruger tid på selve slutrunden.

154

Tuesday, February 9th 2010, 10:10am

Det koster tid og penge hvis vi ligefrem skal sende sportschefen til Sydafrika, men det er nok en pointe, at vm-spillere nærmest udelukker sig selv: hvis en spiller faktisk skulle vise noget, der gør ham interessant for os, vil han vise det for så mange, at vi alligevel ikke kan være med.

Læg dertil, at VM formentligt er den fodboldturnering i verden, hvorfra spillerne bedst kan scoutes fra egen sofa. Alle kampe vises vel immervæk på dansk tv alligevel.

Hvis man i AGF derfor vurderer, at den marginale fordel (og der er selvfølgelig en fordel) ved at se kampene live, ikke opvejer de økonomiske og mentale omkostninger, så kan man næppe bebrejde dem. Især ovenstående argumenter taget i betragtning.

Moderators:

Moderators

Tak til agf-foto.dk for brug af fotos.
Grafik af: Kasper Fladmose