Hvor læser du, at jeg opstiller præmissen om, at Davit og MJ skulle have samme markedsværdi som JP og Feilhaber
Den lader vi lige stå, samtidig med at jeg konstaterer, at det er umuligt ad diskutere seriøst med folk på sådanne præmisser. Men ellers kan du, Stats, jo undersøge, hvad MJ/DD i eksperters øjne er værd og sammenligne med, hvad JP/BF er værd. Du kunne selvfølgelig også åbne øjnene, når du ser fodbold.SIF-kampen var business as usual, og jeg har svært ved at se, at JP og Feilhaber skulle have gjort nogen forskel. Det ville naturligvis have været dejligt at kunne sætte dem på banen i anden halvleg, men i mine øjne havde det ikke gjort nogen forskel, hvis JP og Feilhaber fremfor f.eks. Davit og MJ skulle have spillet fuld tid.![]()
This post has been edited 1 times, last edit by "Aske" (Mar 16th 2010, 6:04pm)
Enig, også selvom Ramløser ikke vil snakke med mig mere. Vores modstandere behøver ikke tilspille sig reelle chancer men kan blot vente på at vi laver de sædvanlige to-tre hjerneblødninger der koster os dyrt. Gjesing spillede fornærmende ringe i går og burde have været pillet ud i pausen. Offensivt er kampen godkendt, vi tilspiller os chancer nok til at lukke kampen men er (desværre) påtvunget en angriber der hellere vil varme bolden fremfor at være langt mere direkte i sit spil.Kampen viste netop, at vi offensivt kan leverer den samme vare uden de nævnte profiler. At vi så stadig får for lidt ud af vores gode perioder, og stadig mangler et defensivt koncept i de dårlige, understreger bare, at især konceptet og evt. trupsammensætningen har store mangler.
eg mener at ER og BSN bevidst forsøger at udvikle spillere, fremfor nødvendigvis at stille det stærkeste hold, eks. undrede jeg mig over at Sloth skulle ind, fremfor at rykke Gjesing frem og Kure ind, det havde givet mere mening. Dermed er det også naturligt at vi mister momentom og grebet om midtbanen, for selvom Sloth absolut er en rigtig god spiller, hvilket man hurtigt ser, så synes jeg også man kan se at han betaler "lærepenge". Eks. ved målet til 2-1, det er ham som har bolden på højre midtbane, han løber frem og vil spille fløjen, på trods af at den vej er dækket af 2 sif spillere. Det giver en hurtig omstilling til SIF, som ender med at give en stor chance, og efterfølgende hjørnespark og mål.
Jeg ville synes det var en fremragende idé al den stund vi ikke kunne nå noget i tabellen, men indtil nederlaget i går var vi reelt med om 4. pladsen og så er det skandaløst hvis man begynder at spille socialt fodbold.Jeg mener at ER og BSN bevidst forsøger at udvikle spillere, fremfor nødvendigvis at stille det stærkeste hold, eks. undrede jeg mig over at Sloth skulle ind, fremfor at rykke Gjesing frem og Kure ind, det havde givet mere mening. Dermed er det også naturligt at vi mister momentom og grebet om midtbanen, for selvom Sloth absolut er en rigtig god spiller, hvilket man hurtigt ser, så synes jeg også man kan se at han betaler "lærepenge". Eks. ved målet til 2-1, det er ham som har bolden på højre midtbane, han løber frem og vil spille fløjen, på trods af at den vej er dækket af 2 sif spillere. Det giver en hurtig omstilling til SIF, som ender med at give en stor chance, og efterfølgende hjørnespark og mål.
), dog skal Dioh lige have skudtræning, skudtræning og skudtræning efterfulgt af dobbelt så meget skudtræning.
Jeg forstår til gengæld ikke at man bliver ved med at satse på Gjessing i centerforsvaret. Det har kostet en del indtil videre. Jeg mener Gjessing er et talent men hvis vi ville have stabiliseret holdet f.eks. i kampen i går, så var han altså blevet rykket op på midtbanen som oprydder og en anden skulle have taget hans plads i centerforsvaret. Den centrale midt dør helt efter Lucena går ud og nu har vi igennem flere kampe set det som et problem (både når han ikke er med og når han går død efter et kæmpe arbejdsraseri).
Jeg forstår til gengæld ikke at man bliver ved med at satse på Gjessing i centerforsvaret. Det har kostet en del indtil videre. Jeg mener Gjessing er et talent men hvis vi ville have stabiliseret holdet f.eks. i kampen i går, så var han altså blevet rykket op på midtbanen som oprydder og en anden skulle have taget hans plads i centerforsvaret. Den centrale midt dør helt efter Lucena går ud og nu har vi igennem flere kampe set det som et problem (både når han ikke er med og når han går død efter et kæmpe arbejdsraseri).
Jeg må sige at jeg er meget enig. Hvis man gerne vil udvikle de unge og samtidig gøre Lucena en tjeneste, så kunne man jo med fordel lade Lucena bruge alle sine kræfter de første 60 minutter og derefter lade Gjesing spille kampene færdig på den centrale midt og på den måde give dem begge fast spilletid, uden at det koster i defensiven. Desværre har ER jo tilsyneladende sat sig fast på, at Gjesing skal spille i forsvaret og, at han ikke mener at udskiftninger på den centrale midt er en god ide, selv når det er tydeligt for alle andre, at vi løber tør for energi, i en kombination af dårlig form og en meget energikrævende spillestil.
Meget uenig. AGF skabte ikke det store mod SIF. Se kampen igen (dum ide), og man kan konstatere, at AGF spillede bolden rundt, SIF bændte chancerne. Dioh var vigtigste faktor i at få skabt chancer, med Sanel som friskt pust. Desværre kan Dioh langt bedre klare sig i oplæggerens rolle, end i rollen med bolden, hvor han kører direkte mod mål.Kampen viste netop, at vi offensivt kan leverer den samme vare uden de nævnte profiler. At vi så stadig får for lidt ud af vores gode perioder, og stadig mangler et defensivt koncept i de dårlige, understreger bare, at især konceptet og evt. trupsammensætningen har store mangler.
SIF-kampen var business as usual, og jeg har svært ved at se, at JP og Feilhaber skulle have gjort nogen forskel. Det ville naturligvis have været dejligt at kunne sætte dem på banen i anden halvleg, men i mine øjne havde det ikke gjort nogen forskel, hvis JP og Feilhaber fremfor f.eks. Davit og MJ skulle have spillet fuld tid.
Lyspunkterne er de samme, og de markante problemer, der specielt kom til udtryk i anden halvleg, var jo helt identiske med dem, der har præget os hele sæsonen. JP og Feilhaber har jo igennem efteråret vist, at de ikke evner at ændre en tøddel i den sammenhæng.
I mine øjne er det fint at få solgt JP og Feilhaber. Så kan vi forhåbentligt hente et dumt svin ind på midtbanen, der modsat Lucena har luft til at spille i mere end 60 min. Også vil en decideret kantspiller også være fin til at sikre os lidt bredde.
This post has been edited 1 times, last edit by "Meng" (Mar 16th 2010, 11:07pm)
Enhver strategi og en hver taktik tager som udgangspunkt to ting i betragtning egne styrker og svagheder vurderet i forhold til modstanderens ditto.Der er et fundamentalt mismatch mellem spilsystem og spillermateriale! Og det er der dybest set kun én der kan holdes ansvarlig for.
Hvis altså ikke vi er alt for naive i vores tilgang til spillet.
Quoted
- Jeg giver ikke køb på den måde, vi skal spille på. Vi kan ikke komme i nedrykningsfare, og så får vi altså mere ud af det på den lange bane ved at holde fast i spillestilen. At der kommer spillere ind og prøver det, vil på længere sigt give resultater, mener Erik Rasmussen.
Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/agf/article1315985.ece
Jeg mangler i den grad noget selverkendelse og noget overblik:
Quoted
- Vi når nok ikke i top tre i den her sæson, erkender han. - Vi har simpelthen ikke været gode nok i luftspillet. Modstanderne har scoret to mål mod os efter hjørne, og det gav sejrsmålet til Silkeborg i mandags. Samtidig var vi i den kamp ikke i nærheden af at være farlige på vores egne hjørnespark. Hvis vi ikke går frem på de parametre, så bliver det svært.
Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/agf/article1315985.ece
Ja, HVIS Dioh havde scoret på dem friløber... men problemet er jo at det gør han kuun en gang ud af ti. Det argument ER her fremfører svarer til at påstå at vi har 50% chance for at blive mestre i år: ENTEN gør vi ELLER også gør vi ikke. To muligheder, 50% chance.
Quoted
Ellers hælder AGF-træneren sig primært til de ’små marginaler,’ når nedturen skal forklares. - Se kampen mod Silkeborg. Havde Dioh Williams scoret på den friløber, han havde efter deres udligning, så ville kampen vippe vores vej. Det er altså de bittesmå marginaler, der gør det, siger Erik Rasmussen, der ikke er bekymret for, om nedturen bider sig fast og giver AGF et dårligt afsæt til næste sæson.
- Det er noget af det, jeg er virkelig god til. Det kommer ikke til at sætte sig, lover AGF-træneren.
Peter Graulund er nok den der savnes mest. Herefter Jacob Poulsen og så Benny Feilhaber. På den anden side havde BF og JP modsatrettede formkurver i efteråret, så måske skal man vende om på rækkefølgen af deres betydning. Og nej - jeg siger ikke at Graulund er en bedre fodboldspiller end JP, bare at Graulund har nogle egenskaber, der er hårdt savnet på holdet, hvorimod JP spiller på en midtbane, der tæller to andre VM-spillere, og at han derfor - isoleret set -, principielt bedre kunne undværes. Men hvis man tager den bedste angriber samt to af de tre bedste midtbanespillere ud, og lader den 3 af midtbanespillerne være uner niveau, vil de fleste hold lide
Det sætter også fokus på, hvad der skal ske, når PG stopper (hvis genoptræningen går godt, er han tilbage til sommer), har vel herefter 1-2 år at løbe på, men af erfaring (og 7 mdr.s sygemelding) vil jeg lige indsparke, at en prolaps er uforusigelig, ligeledes genoptræningen, følgevirkninger m.m. This post has been edited 1 times, last edit by "ramloser" (Mar 18th 2010, 8:14am)
Undertiden kan man slippe afsted med at ignorere modstanderen og forkusere på egne styrker, som f. eks. da Rehagel mesterligt førte Grækenland til en EM-sejr. Det kræver at man mestrer det man gør til fuldkommenhed.
Moderators