Thursday, September 9th 2010, 8:00pm UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register
Share |

Zinras

Intermediate

41

Tuesday, March 16th 2010, 4:17pm

Godt nok er vi handicappede af skader osv., men jeg synes sgu det er lidt skandaløst at spillerne bare går død på den måde. Og selvom jeg stadig synes E.R. er en fin træner, kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor vi med vold og magt SKAL spille sindssygt offensivt, selvom der mangler noget nær en halv start-11'er hver gang (Gjesing starter altså ikke inde i min verden, omend han er en kvalificeret backup). Det er jo tydeligt at se at spillerne er døde efter den første time og hvordan det bliver værre og værre hvert minut, rent konditionsmæssigt. At Dioh i det hele taget når at lave sin skandaløse afbrænder er noget nær et mirakel, da han på det tidspunkt nærmest kun har kræfter til at bevæge sig i jogge-tempo ned mod mål. En angriber med kræfter tilbage havde jo været flere kilometer foran SIFs forsvar på det tidspunkt. Ja, jeg troede jo nærmest at mit TV viste slowmotion billeder en overgang i kampen.

Ligeledes undrer jeg mig over hvorfor vi ikke får indført bare en lille smule disciplin i defensiven, specielt når vi runder de 70 minutter og der ikke rigtigt er kræfter til samba-bold. Selv OB og FCK plejer forlængst at have gearet lidt ned på det tidspunkt i kampen, så de ikke går død omkring de 75 minutter, og alligevel har kræfter til en sidste indsats hvis noget skulle gå galt. Personligt synes jeg dette nederlag var langt værre end snitteren i parken, da vores hold simpelthen bare døde og endte med at begå begynderfejl i en kamp hvor vi sagtens kunne have reddet et enkelt point. Især de bagerste 4 burde prøve at stramme lidt ekstra op i den periode og sørge for at markeringerne er i orden. Og har man ikke kræfter til flere løb, så bare los den væk. Det siger vel nærmest alt at MJ faktisk spillede centerforsvar i halvdelen af anden halveg, når modstanderen havde bolden :/

Det er vel en lille smule skræmmende hvis Erik ikke kan se at vi scorer næsten alle vores mål i de første 10-15 min (det har vi faktisk gjort i næsten samtlige kampe jeg kan komme i tanke om) og at vi lukker klart flest ind i de sidste 10 min. Der ligger en klar tendens i de tal, som modstanderen altså også har luret af efterhånden. De ved at hvis de modstår presset i de første 45-60 min, så er det bare et spørgsmål om tid før vi ikke har mere at komme med pga. manglende kræfter og en manglende plan B i defensiven.

Jeg håber bare at vi undgår en nedsabling i Odense og får 3 point mod RFC. Så kan vi så småt begynde at se hen mod at få JP og Benny klar og skrabe point nok til at luske os ind på en 6. plads.

ramloser

Professional

42

Tuesday, March 16th 2010, 4:19pm

Hvor læser du, at jeg opstiller præmissen om, at Davit og MJ skulle have samme markedsværdi som JP og Feilhaber

Nej, den præmis har du ikke formuleret; men derimod at det "ikke er nogen svækkelse" at de er ude. Medmindre du mener, at markedsværdi og styrke er af hinanden uafhængige begreber, må konsekvensen af at have nogenlunde samme styrke vel være nogenlunde samme markedsværdi - alt andet lige. :thumbsup:
Signature of »ramloser«
Medlem af " De Gnavne Gamle Mænds Klub"

"Det er efterhånden svært at bevare pessimismen - men der er også lang vej endnu" Frit efter Richardo

Ceres

Professional

43

Tuesday, March 16th 2010, 5:36pm

SIF-kampen var business as usual, og jeg har svært ved at se, at JP og Feilhaber skulle have gjort nogen forskel. Det ville naturligvis have været dejligt at kunne sætte dem på banen i anden halvleg, men i mine øjne havde det ikke gjort nogen forskel, hvis JP og Feilhaber fremfor f.eks. Davit og MJ skulle have spillet fuld tid.
Den lader vi lige stå, samtidig med at jeg konstaterer, at det er umuligt ad diskutere seriøst med folk på sådanne præmisser. Men ellers kan du, Stats, jo undersøge, hvad MJ/DD i eksperters øjne er værd og sammenligne med, hvad JP/BF er værd. Du kunne selvfølgelig også åbne øjnene, når du ser fodbold. :P

Lige nu ser vi en formsvag MJ på 60% af ydeevnen, og selv der er han fuld på højde med det Feilhaber har leveret når han har været 100% klar. At MJs alder så gør at han ikke er mange kroner værd som salgsobjekt, har intet med spilkvaliteten at gøre. Jeg har allerede set nok i de første to kampe til at tro, at MJ bliver en kæmpe profil i Superligaen, når han for alvor er i kampform. Jeg er dog enig i, at Poulsen er en vigtigere spiller for holdet end Davit.

At Lucena gik ud på grund af en skade, havde næppe den helt store betydning da han, som andrer så rigtigt skriver, normalt går død de sidste 30 minutter alligevel... Vi skal heller ikke glemme at Lucena rent faktisk har været skadet i opstarten, og at han heller ikke er 100% fit, hvilket vel også er grunden til at han går skadet fra banen.... Dan T. og MJ har også været skadet og er ikke 100% fit og det samme gælder også flere andre på holdet.... Dertil kommer så lige de mange karantæner som vi får på grund af vores agressive spillestil... Det er tydeligt at vi er inde i en ond cirkel, hvor vi bliver nød til at bruge spillere der ikke er helt i form eller "klar" til at spille 90 minutter og samtidig gør de mange skader og karantæner at vi ikke bliver ordentligt sammenspillet. Så vi er voldsomt ramt på flere områder... Opstartsfasen har været en total katastrofe og resultaterne i de første to runder viser desværre bare hvor langt vi halter bagefter de andre hold lige nu. Vi er simpelt hen ikke blevet "klar" efter vinterpausen.

.

44

Tuesday, March 16th 2010, 5:58pm

Jeg mener at ER og BSN bevidst forsøger at udvikle spillere, fremfor nødvendigvis at stille det stærkeste hold, eks. undrede jeg mig over at Sloth skulle ind, fremfor at rykke Gjesing frem og Kure ind, det havde givet mere mening. Dermed er det også naturligt at vi mister momentom og grebet om midtbanen, for selvom Sloth absolut er en rigtig god spiller, hvilket man hurtigt ser, så synes jeg også man kan se at han betaler "lærepenge". Eks. ved målet til 2-1, det er ham som har bolden på højre midtbane, han løber frem og vil spille fløjen, på trods af at den vej er dækket af 2 sif spillere. Det giver en hurtig omstilling til SIF, som ender med at give en stor chance, og efterfølgende hjørnespark og mål.

Den type omstillinger havde AGF alt for mange af, Sloth var ikke den eneste. DD lavede også på et et tidspunkt 2 driblinger ind mod midten og blev tacklet af 2 SIF spillere med hurtigt omstillingsspil til følge.

Af samme årsag giver jeg ikke defensiven skylden for de chancher der kom, for der var alt for mange dumme boldtab frem i banen, både når forsvaret forsøgte at spille en spiller over 30-40 meter, hvor SIF havde tid til at nappe bolden, eller når DD og andre driblede sig til et boldtab.

Jeg er sikker på at mange af de omstillinger ville vi ikke se med en BF eller JP på midten, og alt andet lige ville også have været underligt. Kasper Povlsen spillede en flot kamp, og virker til at udvikle sig hele tiden, og Sloth rykker også, han laver bare de fejl Kasper lavede for 1 år siden.

Sanel var absolut godkendt, han virker som en mand med mål i støvlerne, han skal bare have flere kampe, Sloth synes jeg var god, selvom han blev overmatchet i perioder, DD og Dioh kæmpede fint for sagen, og jeg synes Dioh fortjener stor ros for hans evne til at modtage bolden og spille den videre. Det er hvad en angriber også skal kunne, så mangler vi bare målende.

mvh.

Aske

This post has been edited 1 times, last edit by "Aske" (Mar 16th 2010, 6:04pm)

45

Tuesday, March 16th 2010, 7:26pm

Kampen viste netop, at vi offensivt kan leverer den samme vare uden de nævnte profiler. At vi så stadig får for lidt ud af vores gode perioder, og stadig mangler et defensivt koncept i de dårlige, understreger bare, at især konceptet og evt. trupsammensætningen har store mangler.
Enig, også selvom Ramløser ikke vil snakke med mig mere. Vores modstandere behøver ikke tilspille sig reelle chancer men kan blot vente på at vi laver de sædvanlige to-tre hjerneblødninger der koster os dyrt. Gjesing spillede fornærmende ringe i går og burde have været pillet ud i pausen. Offensivt er kampen godkendt, vi tilspiller os chancer nok til at lukke kampen men er (desværre) påtvunget en angriber der hellere vil varme bolden fremfor at være langt mere direkte i sit spil.

Jeg forstår til gengæld ikke at man bliver ved med at satse på Gjessing i centerforsvaret. Det har kostet en del indtil videre. Jeg mener Gjessing er et talent men hvis vi ville have stabiliseret holdet f.eks. i kampen i går, så var han altså blevet rykket op på midtbanen som oprydder og en anden skulle have taget hans plads i centerforsvaret. Den centrale midt dør helt efter Lucena går ud og nu har vi igennem flere kampe set det som et problem (både når han ikke er med og når han går død efter et kæmpe arbejdsraseri).

eg mener at ER og BSN bevidst forsøger at udvikle spillere, fremfor nødvendigvis at stille det stærkeste hold, eks. undrede jeg mig over at Sloth skulle ind, fremfor at rykke Gjesing frem og Kure ind, det havde givet mere mening. Dermed er det også naturligt at vi mister momentom og grebet om midtbanen, for selvom Sloth absolut er en rigtig god spiller, hvilket man hurtigt ser, så synes jeg også man kan se at han betaler "lærepenge". Eks. ved målet til 2-1, det er ham som har bolden på højre midtbane, han løber frem og vil spille fløjen, på trods af at den vej er dækket af 2 sif spillere. Det giver en hurtig omstilling til SIF, som ender med at give en stor chance, og efterfølgende hjørnespark og mål.

Den tanke har også strejfet mig. Det kunne jo være oplagt allerede nu at arbejde på en optimering af holdet til fremtiden. I denne sæson kan vi jo ikke rigtig nå noget alligevel og så er det måske bedre at få opbygget en større bredde igennem de unge spillere, end at satse på en placering eller to højere oppe i tabellen. Til gengæld hænger det ikke helt sammen med udmeldingerne omkring en topplacering men sådan kan der jo være så meget.
Signature of »Martinstranger«
"For mig er der kun en klub i DK - det er den klub jeg er vokset op i." Martin Jørgensen ved hjemkomsten til GF.

El Mundo

Moderator

46

Tuesday, March 16th 2010, 7:37pm

Jeg mener at ER og BSN bevidst forsøger at udvikle spillere, fremfor nødvendigvis at stille det stærkeste hold, eks. undrede jeg mig over at Sloth skulle ind, fremfor at rykke Gjesing frem og Kure ind, det havde givet mere mening. Dermed er det også naturligt at vi mister momentom og grebet om midtbanen, for selvom Sloth absolut er en rigtig god spiller, hvilket man hurtigt ser, så synes jeg også man kan se at han betaler "lærepenge". Eks. ved målet til 2-1, det er ham som har bolden på højre midtbane, han løber frem og vil spille fløjen, på trods af at den vej er dækket af 2 sif spillere. Det giver en hurtig omstilling til SIF, som ender med at give en stor chance, og efterfølgende hjørnespark og mål.
Jeg ville synes det var en fremragende idé al den stund vi ikke kunne nå noget i tabellen, men indtil nederlaget i går var vi reelt med om 4. pladsen og så er det skandaløst hvis man begynder at spille socialt fodbold.

Resten af foråret er defineret i en (ligegyldig) kamp med BIF og AaB om 5-7-pladserne.... :sleeping:

Tom

Professional

47

Tuesday, March 16th 2010, 8:07pm

Nu er jeg blevet færdig med at græmme mig vil komme med mine betragtninger vedrørende kampen. Jeg vælger sådan lidt punktform/brainstorm-style.

-Der skal ske et eller andet i det midterforsvar, Howard eller Kure ind og Gjesing ud.
-Lucena´s skade pisser mig af fordi med det held vi besidder for tiden vælter han over en af de der små flade kegler og smadrer det knæ sådan big time til en af de kommende træninger....
-Midtbanen trænger til at Stephan er med igen i næste uge således at der kan skiftes ud når folk går kolde.(Det så okay ud indtil Lucena gik i udu)
-Sanel og Dioh må for min skyld gerne fortsætte samarbejdet(Dioh´s detalje ved målet :love: ), dog skal Dioh lige have skudtræning, skudtræning og skudtræning efterfulgt af dobbelt så meget skudtræning.
-MJ ligner altså et scoop hvis det vi så kun er 50-60 % han kørte på.
-Før og under kampen glemte jeg at drikke, efter drikker jeg for at glemme...........
Signature of »Tom«
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig......
So here goes nothing:
Sommer, sommer og sol, vi vinder det hele i første division!!!!!!

Ceres

Professional

48

Tuesday, March 16th 2010, 8:13pm

Jeg forstår til gengæld ikke at man bliver ved med at satse på Gjessing i centerforsvaret. Det har kostet en del indtil videre. Jeg mener Gjessing er et talent men hvis vi ville have stabiliseret holdet f.eks. i kampen i går, så var han altså blevet rykket op på midtbanen som oprydder og en anden skulle have taget hans plads i centerforsvaret. Den centrale midt dør helt efter Lucena går ud og nu har vi igennem flere kampe set det som et problem (både når han ikke er med og når han går død efter et kæmpe arbejdsraseri).

Jeg må sige at jeg er meget enig. Hvis man gerne vil udvikle de unge og samtidig gøre Lucena en tjeneste, så kunne man jo med fordel lade Lucena bruge alle sine kræfter de første 60 minutter og derefter lade Gjesing spille kampene færdig på den centrale midt og på den måde give dem begge fast spilletid, uden at det koster i defensiven. Desværre har ER jo tilsyneladende sat sig fast på, at Gjesing skal spille i forsvaret og, at han ikke mener at udskiftninger på den centrale midt er en god ide, selv når det er tydeligt for alle andre, at vi løber tør for energi, i en kombination af dårlig form og en meget energikrævende spillestil.

.

49

Tuesday, March 16th 2010, 8:42pm

Jeg må sige at jeg er meget enig. Hvis man gerne vil udvikle de unge og samtidig gøre Lucena en tjeneste, så kunne man jo med fordel lade Lucena bruge alle sine kræfter de første 60 minutter og derefter lade Gjesing spille kampene færdig på den centrale midt og på den måde give dem begge fast spilletid, uden at det koster i defensiven. Desværre har ER jo tilsyneladende sat sig fast på, at Gjesing skal spille i forsvaret og, at han ikke mener at udskiftninger på den centrale midt er en god ide, selv når det er tydeligt for alle andre, at vi løber tør for energi, i en kombination af dårlig form og en meget energikrævende spillestil.

Det burde være opskriften i min verden men det lader ikke til at ER er tilnærmelsesvis enig.

Derudover er jeg overrasket over at ER mener Gjessing er forsvarer og ikke (også) midtbanespiller. Som jeg husker det, så har han altså spillet nogle af hans bedste kampe på midtbanen men måske ER mener han kan udvikles til en spillende centerforsvarer men det kræver mere træning (og så er vi jo tilbage ved det med at udvikle spillere i denne sæson, for at gøre holdet bedre til de kommende sæsoner).

Nu mener jeg ikke at det kun er Lucena der går død efter 70 minutter men hans presspil bliver altså en del sværere, når de andre spillere også falder i kadance. Det kan nemt få ham til at se værre ud, end han egentlig selv er.
"For mig er der kun en klub i DK - det er den klub jeg er vokset op i." Martin Jørgensen ved hjemkomsten til GF.

50

Tuesday, March 16th 2010, 11:05pm

Kampen viste netop, at vi offensivt kan leverer den samme vare uden de nævnte profiler. At vi så stadig får for lidt ud af vores gode perioder, og stadig mangler et defensivt koncept i de dårlige, understreger bare, at især konceptet og evt. trupsammensætningen har store mangler.

SIF-kampen var business as usual, og jeg har svært ved at se, at JP og Feilhaber skulle have gjort nogen forskel. Det ville naturligvis have været dejligt at kunne sætte dem på banen i anden halvleg, men i mine øjne havde det ikke gjort nogen forskel, hvis JP og Feilhaber fremfor f.eks. Davit og MJ skulle have spillet fuld tid.

Lyspunkterne er de samme, og de markante problemer, der specielt kom til udtryk i anden halvleg, var jo helt identiske med dem, der har præget os hele sæsonen. JP og Feilhaber har jo igennem efteråret vist, at de ikke evner at ændre en tøddel i den sammenhæng.

I mine øjne er det fint at få solgt JP og Feilhaber. Så kan vi forhåbentligt hente et dumt svin ind på midtbanen, der modsat Lucena har luft til at spille i mere end 60 min. Også vil en decideret kantspiller også være fin til at sikre os lidt bredde.
Meget uenig. AGF skabte ikke det store mod SIF. Se kampen igen (dum ide), og man kan konstatere, at AGF spillede bolden rundt, SIF bændte chancerne. Dioh var vigtigste faktor i at få skabt chancer, med Sanel som friskt pust. Desværre kan Dioh langt bedre klare sig i oplæggerens rolle, end i rollen med bolden, hvor han kører direkte mod mål.

Feilhaber leverer en solid defensiv indsats på midtbanen, er bundsolid i pasningsspillet og leverer som regel altid 1-2 afleveringer, der skaber målchancer. Jacob Poulsen vs. Devdariani ... man får så meget mere, især når det drejer sig om en plads på kanten.

Og Martin Jørgensen var ikke i omdrejninger. Jeg så gode afleveringer fra hans side, men han faldt også igennem i en del situationer.

Selv i første halvleg, hvor Lucena (der skal suppleres, ikke erstattes - lidt forsimplet udtalt), kørte på fulde omdrejninger, havde AGF godt fat i spillet midt på banen, men gav for meget væk.

At sige der ikke er nogen forskel på at stille op med Kasper Povlsen eller Jacob Poulsen betyder vel, at førstnævnte er i spil til at afløse sidstnævnte til sommer, hvis sidstnævnte ikke kommer i omdrejninger i tide?

Peter Graulund er nok den der savnes mest. Herefter Jacob Poulsen og så Benny Feilhaber. På den anden side havde BF og JP modsatrettede formkurver i efteråret, så måske skal man vende om på rækkefølgen af deres betydning. Og nej - jeg siger ikke at Graulund er en bedre fodboldspiller end JP, bare at Graulund har nogle egenskaber, der er hårdt savnet på holdet, hvorimod JP spiller på en midtbane, der tæller to andre VM-spillere, og at han derfor - isoleret set -, principielt bedre kunne undværes. Men hvis man tager den bedste angriber samt to af de tre bedste midtbanespillere ud, og lader den 3 af midtbanespillerne være uner niveau, vil de fleste hold lide.

Edit: nogen var ude med kritik af Gjesing. Jeg er meget enig, han har spillet sig af holdet på det seneste. Er det formdyk må man addressere det, men hvis det er fordi han ikke er god nok som forsvarsspiller, kan han passende afløse på midtbanen.

This post has been edited 1 times, last edit by "Meng" (Mar 16th 2010, 11:07pm)

Stats

Intermediate

51

Tuesday, March 16th 2010, 11:18pm

@Meng

Jeg forstår sådan set godt din kritik af den manglende evne til at skabe åbne målchancer, men det er i mine øjne ikke værre end når Benny og JP har været med. Det er jo den samme tendens, som vi har set igennem hele efteråret.

Jeg synes også, at den defensive forskel er marginal. JP og Feilhaber plejer jo også ofte at blive kørt over i anden halvleg - så jeg har svært ved at se, at de skulle være mærkbart bedre end alternativerne i dette aspekt.

52

Wednesday, March 17th 2010, 7:20pm

Havde egentlig besluttet mig for at undlade at smide mit suve besyv i denne tråd. Men kan jeg lade være?

Jeg er ualmindeligt skuffet over vores taktiske formåen - og den utilfredshed må ER tage ansvaret for. Det er mig en dyb gåde hvorfor vi spiller et system vi åbenlyst ikke magter! For satan - der er altså tilbage til Adam og Eva hver evigt eneste weekend. Fuck skaderne - vores største mangel er selvindsigt.

Kampen kan opsummeres med en gammel Århus klassiker fra 80'erne, sagt af en gnaven fætter bag mig mandag aften på C7:

"VI SUTTER RØV!"

Yes, det gør vi... og det bliver vi ved med i laaaaaaaaang tid.

/Kjeldsen

fooler

Administrator

53

Wednesday, March 17th 2010, 7:57pm

Kampen kan opsummeres med en gammel Århus klassiker fra 80'erne, sagt af en gnaven fætter bag mig mandag aften på C7:

"VI SUTTER RØV!"

Yes, det gør vi... og det bliver vi ved med i laaaaaaaaang tid.
:thumbsup:

Ja, enklere og mere præcist kunne det ikke siges...
Signature of »fooler«
»Jeg bliver i AGF. Vi spillere har svigtet byen, fansene, klubben og os selv i denne sæson. Så vi har alle en forbandet pligt til at rette op på det her og spille AGF tilbage i Superligaen. Jeg giver ikke en skid for de spillere, der i den her situation vender sig grædende mod deres agenter og vil væk. I min verden skal alle mand tage turen med ned i 1. division. Det skylder vi hinanden og klubben!« Mark Howard (Stiften, d.16/5 2010)

54

Wednesday, March 17th 2010, 10:34pm

Nogenlunde enig med Kjeldsen. AGF spillede et system de ikke fik så meget ud af - og som gik helt galt, da Lucena udgik. De positive ting kunne man se, der var godt pasningsspil osv., men man manglede for mange profiler til at få noget brugbart ud af kampen. JP og BF havde været med til at styrke midtbanen og skabe chancer - PG i stedet for Sanel havde været med til at give langt større målfarlighed (var godt tilfreds med Sanel, men han er stadig et stykke fra at kunne erstatte PG).

AGF kunne have satset mere forsigtigt - i erkendelsen af, at man var uden en del startere, og med MJ der stadig er på vej tilbage. ER valgte at holde systemet i tiltro til sine spillere. Det gav ikke bonus, og derfor er det et forkert valg - især fordi kampen det meste af tiden hældte til SIF. Bitter som jeg er, har jeg alligevel svært ved at være helt mod ER. Det er svært uden profilerne (og de gør en enorm forskel!), og hvis man ændrer system, kræver det også tilpasninger og hvis man ikke vinder, står man med intet tilbage.

Jeg bakker op, men er afventende. Der skal sejre til i foråret, også selvom holdet er amputeret.

55

Thursday, March 18th 2010, 12:05am

Læste et sted, at AGF ville ligge på 2 pladsen lige nu i Superligaen - hvis man udelukkende så på 1 halvlegs resultater (hvemvandt.dk). En noget søgt statistik da en fodboldkamp varer 90 min - men pointen er ret klar - og den er kun blevet forstærket af skaderne.
Der er et fundamentalt mismatch mellem spilsystem og spillermateriale! Og det er der dybest set kun én der kan holdes ansvarlig for.

Den sidste halvdel af efterårssæsonen viste samme mismatch. Nu har vi haft en vinterpause til at rette fejlene, spillerne til at lære systemet og trænerstaben til at optimerer fysikken. Er vi blevet bedre? Er vi blevet dårligere?

Jeg forudser en 9-10 plads. Lige nu kan jeg ikke finde argumenter der peger væk fra en meget utilfredsstillende bundplacering.

/Kjeldsen

fooler

Administrator

56

Thursday, March 18th 2010, 8:05am

Der er et fundamentalt mismatch mellem spilsystem og spillermateriale! Og det er der dybest set kun én der kan holdes ansvarlig for.
Enhver strategi og en hver taktik tager som udgangspunkt to ting i betragtning egne styrker og svagheder vurderet i forhold til modstanderens ditto.

Undertiden kan man slippe afsted med at ignorere modstanderen og forkusere på egne styrker, som f. eks. da Rehagel mesterligt førte Grækenland til en EM-sejr. Det kræver at man mestrer det man gør til fuldkommenhed.

Det gør vi ikke, men det forventer ER vi kommer til:

Quoted

- Jeg giver ikke køb på den måde, vi skal spille på. Vi kan ikke komme i nedrykningsfare, og så får vi altså mere ud af det på den lange bane ved at holde fast i spillestilen. At der kommer spillere ind og prøver det, vil på længere sigt give resultater, mener Erik Rasmussen.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/agf/article1315985.ece
Hvis altså ikke vi er alt for naive i vores tilgang til spillet.

Quoted

- Vi når nok ikke i top tre i den her sæson, erkender han. - Vi har simpelthen ikke været gode nok i luftspillet. Modstanderne har scoret to mål mod os efter hjørne, og det gav sejrsmålet til Silkeborg i mandags. Samtidig var vi i den kamp ikke i nærheden af at være farlige på vores egne hjørnespark. Hvis vi ikke går frem på de parametre, så bliver det svært.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/agf/article1315985.ece
Jeg mangler i den grad noget selverkendelse og noget overblik:

Quoted

Ellers hælder AGF-træneren sig primært til de ’små marginaler,’ når nedturen skal forklares. - Se kampen mod Silkeborg. Havde Dioh Williams scoret på den friløber, han havde efter deres udligning, så ville kampen vippe vores vej. Det er altså de bittesmå marginaler, der gør det, siger Erik Rasmussen, der ikke er bekymret for, om nedturen bider sig fast og giver AGF et dårligt afsæt til næste sæson.
- Det er noget af det, jeg er virkelig god til. Det kommer ikke til at sætte sig, lover AGF-træneren.

Ja, HVIS Dioh havde scoret på dem friløber... men problemet er jo at det gør han kuun en gang ud af ti. Det argument ER her fremfører svarer til at påstå at vi har 50% chance for at blive mestre i år: ENTEN gør vi ELLER også gør vi ikke. To muligheder, 50% chance.

Små marginaler kan gøre at man taber en kamp, eller to. Sker det gang på gang er der tale om en tendens som er noget helt andet.

Den sidste kommentar siger alt. Vi har i stedet for en træner fået en idrætspsykolog. En humørspreder. En pauseklovn...
Signature of »fooler«
»Jeg bliver i AGF. Vi spillere har svigtet byen, fansene, klubben og os selv i denne sæson. Så vi har alle en forbandet pligt til at rette op på det her og spille AGF tilbage i Superligaen. Jeg giver ikke en skid for de spillere, der i den her situation vender sig grædende mod deres agenter og vil væk. I min verden skal alle mand tage turen med ned i 1. division. Det skylder vi hinanden og klubben!« Mark Howard (Stiften, d.16/5 2010)

ramloser

Professional

57

Thursday, March 18th 2010, 8:13am

Peter Graulund er nok den der savnes mest. Herefter Jacob Poulsen og så Benny Feilhaber. På den anden side havde BF og JP modsatrettede formkurver i efteråret, så måske skal man vende om på rækkefølgen af deres betydning. Og nej - jeg siger ikke at Graulund er en bedre fodboldspiller end JP, bare at Graulund har nogle egenskaber, der er hårdt savnet på holdet, hvorimod JP spiller på en midtbane, der tæller to andre VM-spillere, og at han derfor - isoleret set -, principielt bedre kunne undværes. Men hvis man tager den bedste angriber samt to af de tre bedste midtbanespillere ud, og lader den 3 af midtbanespillerne være uner niveau, vil de fleste hold lide

Det kunne jeg ikke have skrevet bedre selv! :D Det sætter også fokus på, hvad der skal ske, når PG stopper (hvis genoptræningen går godt, er han tilbage til sommer), har vel herefter 1-2 år at løbe på, men af erfaring (og 7 mdr.s sygemelding) vil jeg lige indsparke, at en prolaps er uforusigelig, ligeledes genoptræningen, følgevirkninger m.m.

Vores skadesyndrom er jo ikke nyt, faktisk holder det vel snart 10-års jubilæum. Stampe fik sit koncept ødelagt af skader i en smal trup, Åkeby var udsat for et sandt mareridt af skader, OP startede sin trænergerning med en håndfuld skadede spillere m.v. Nu er truppen (endelig) noget bredere, men så rammer skaderne pludselig de bærende kræfter + enkelte af dem, der burde kunne tage over.
Signature of »ramloser«
Medlem af " De Gnavne Gamle Mænds Klub"

"Det er efterhånden svært at bevare pessimismen - men der er også lang vej endnu" Frit efter Richardo

This post has been edited 1 times, last edit by "ramloser" (Mar 18th 2010, 8:14am)

58

Thursday, March 18th 2010, 2:32pm

Undertiden kan man slippe afsted med at ignorere modstanderen og forkusere på egne styrker, som f. eks. da Rehagel mesterligt førte Grækenland til en EM-sejr. Det kræver at man mestrer det man gør til fuldkommenhed.

Og for at mestre noget til fuldkommenhed, er man nødt til at øve sig igen igen igen igen igen igen........... :hmm:

Det nytter jo ikke noget at spille en defensiv formation hele forårssæsonen, hvis man har bestemt sig for langsigtet planlægning og at få spillerne til at være 1110 % fortrolige med systemet og så skulle ændre det igen til efterårssæsonen.

I og for sig er det fint nok I er ude med riven mod ER - da han selv har pustet ballonen op i den størrelse han har.
På den anden side, så syntes jeg man/I burde kigge lidt på truppen og de manglende spillere, set i forhold til hvad der formentlig har været hans base for udmeldingerne (han havde helt sikkert ikke forventet at skulle undvære Graulund hele foråret, for så havde man ikke lejet Nando ud).

Hvad var gennemsnitsalderen mod Fck? Syntes jeg læste det et sted og den var meget lav og så skal man vel forvente en snitter i deres hule. Jeg var selv skuffet men heller ikke mere - for de var dælme også effektive.

Mod Snif havde vi til sidst en 17-årig som skulle ind og gøre sig på midtbanen - så risikerer man altså at blive kørt over. Til gengæld har han forhåbentlig fået noget erfaring, han kan tage sig med videre og derfor hurtigere bliver vænnet til tempoet i suppen.
Det er selvfølgelig nemmere at integrere unge spillere på et hold i medgang men hvis man pga. skader allerede har indset at man ikke kan komme i top 4-5, ,så kan man jo ligeså godt få dem modnet hurtigst muligt. På den måde vil de være langt bedre i næste sæson, hvor der forhåbentlig vil være endnu mere at spille for. Et eller andet sted, så håber jeg jo på at ER er ved at gentage kunststykket fra Heden, hvor de unge spillere en overgang nærmest stod i kø efter at komme på et hold der var i toppen af suppen. Den slags tager naturligvis tid.

Moderators:

Moderators

Tak til agf-foto.dk for brug af fotos.
Grafik af: Kasper Fladmose