Må lige rette dig. Det er ikke os fra AGFFAN.dk som har interviewet Peter Sørensen, men derimod agffodbold.dkAGFFAN har udover en liveupdate fra kampen, også følgende aftermatch interview med PS:
http://agffan.dk/news-id-1698.html
Det er pænt ambitiøst at lufte 21 spillere i en træningskamp - og stadig få noget ud af det. Det lader til at PS arbejder en del med spillernes vilje og motivation i denne fase af opstarten - og det er vel også her han kan bearbejde spillerne med mest effekt. Kvaliteten er der, fysikken er der - nu skal hoveder bare være med også.
Resultatet 4-1 siger vel ikke det store, at AGF dominerede kampen forstærker egentlig kun det faktum, at klubben hører hjemme i Superligaen.
Jeg hæfter mig især ved denne her fra PS (fra AGFFAN):
"- Der var mange gode præstationer, og de fleste beviste - når de tog sig sammen - at de har et fysisk overskud og kan lave gennembrud, hvis de vil, fortæller Peter Sørensen.
"
Fed kommentar! Han lyder som en bundsolid realist, der ser mere nøgternt og resultatorienteret på sit spillermatiale end hans storgøglende forgænger.
/Kjeldsen
...som giver mig déjà-vu til i vinters, selv om retorikken var anderledes dengang. Men der sagde ER fx efter et nederlag på 0-1 til Esbjerg:
Quoted
- Ja, det eneste, jeg kan kritisere en smule, var, at der manglede lidt effektivitet.
Jeg tror man skal passe på med at tro, at alting med et trylleslag bliver bedre, bare fordi træneren nu taler om at 'tage sig sammen', i stedet for at sige at spillerne er 'sindssygt gode'. Vi har stadig kun én spiller, der kan lave mål, og hvis - banke under bordet - han forbliver fit, tror jeg nok, det skal gå. Men i modsatte fald, tror jeg ikke det går. Vi kan ikke bygge en oprykning på Dennis Høegh som topscorer.
Quoted
- Vi spiller en rigtig god kamp, og jeg er meget tilfreds med spillernes indsats. Vores pres fungerer godt, vores boldbehandling er god, og vores kombinationsspil ser også fornuftigt ud. Ja, alt andet end resultatet er jeg tilfreds med, lød det fra cheftræneren efter kampen.
Efter at have overværet dagens træningskamp har jeg fået en bange anelse om at AGFs svage punkt dette efterår bliver højre back og ikke venstre back.
Anders Nielsen lignede i store dele af første halveg en jyllandsseriespiller. Han havde placeringsvanskeligheder, blev overløbet, missede tæmninger og virkede usikker i spillet med fødderne hvorfor han ofte valgte at sparke langt når han blev presset.
Hvad angår Adam Eckersley, så synes jeg generelt set at han gør det godt. Han er ikke noget teknisk vidunder, men det lader til at der er bund i det han laver, og samarbejdet med Mark Howard forløb upåklageligt efter nogle få indledende startvanskeligheder hvor han bl. a. følte sit kaldet til at drible i eget felt hvilket gav en stor chance til Århus Fremad. Især hæftede jeg mig ved at han ikke havde samme placeringsvanskeligheder som Anders Nielsen og faldt meget mere naturligt ind i spillet.
Jeg tror man skal passe på med at tro, at alting med et trylleslag bliver bedre, bare fordi træneren nu taler om at 'tage sig sammen', i stedet for at sige at spillerne er 'sindssygt gode'. Vi har stadig kun én spiller, der kan lave mål, og hvis - banke under bordet - han forbliver fit, tror jeg nok, det skal gå. Men i modsatte fald, tror jeg ikke det går. Vi kan ikke bygge en oprykning på Dennis Høegh som topscorer.
Læser du med BSN?
Moderators