Wednesday, September 8th 2010, 1:34pm UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register
Share |

21

Saturday, July 24th 2010, 12:25am

AGFFAN har udover en liveupdate fra kampen, også følgende aftermatch interview med PS:

http://agffan.dk/news-id-1698.html

Det er pænt ambitiøst at lufte 21 spillere i en træningskamp - og stadig få noget ud af det. Det lader til at PS arbejder en del med spillernes vilje og motivation i denne fase af opstarten - og det er vel også her han kan bearbejde spillerne med mest effekt. Kvaliteten er der, fysikken er der - nu skal hoveder bare være med også.
Resultatet 4-1 siger vel ikke det store, at AGF dominerede kampen forstærker egentlig kun det faktum, at klubben hører hjemme i Superligaen.
Jeg hæfter mig især ved denne her fra PS (fra AGFFAN):

"- Der var mange gode præstationer, og de fleste beviste - når de tog sig sammen - at de har et fysisk overskud og kan lave gennembrud, hvis de vil, fortæller Peter Sørensen.
"

Fed kommentar! Han lyder som en bundsolid realist, der ser mere nøgternt og resultatorienteret på sit spillermatiale end hans storgøglende forgænger.

/Kjeldsen

22

Saturday, July 24th 2010, 12:32am

AGFFAN har udover en liveupdate fra kampen, også følgende aftermatch interview med PS:

http://agffan.dk/news-id-1698.html

Det er pænt ambitiøst at lufte 21 spillere i en træningskamp - og stadig få noget ud af det. Det lader til at PS arbejder en del med spillernes vilje og motivation i denne fase af opstarten - og det er vel også her han kan bearbejde spillerne med mest effekt. Kvaliteten er der, fysikken er der - nu skal hoveder bare være med også.
Resultatet 4-1 siger vel ikke det store, at AGF dominerede kampen forstærker egentlig kun det faktum, at klubben hører hjemme i Superligaen.
Jeg hæfter mig især ved denne her fra PS (fra AGFFAN):

"- Der var mange gode præstationer, og de fleste beviste - når de tog sig sammen - at de har et fysisk overskud og kan lave gennembrud, hvis de vil, fortæller Peter Sørensen.
"

Fed kommentar! Han lyder som en bundsolid realist, der ser mere nøgternt og resultatorienteret på sit spillermatiale end hans storgøglende forgænger.

/Kjeldsen
Må lige rette dig. Det er ikke os fra AGFFAN.dk som har interviewet Peter Sørensen, men derimod agffodbold.dk ;)
Signature of »Martin Markus«
"Selv om tilskuerne sidder længere væk end på Brøndby Stadion, så føler jeg mig mere hjemme her. Fansene støtter os selv om vi er bagud, og det gjorde de ikke altid i Brøndby, hvor forventningerne er tårnhøje. For AGF's fans er det nok, hvis de kan se, vi kæmper røven ud af bukserne. De støttere videre, og det er fantastisk."

- Mark Howard om AGF-fansene (Lokalavisen)

Ato Vari

Moderator

23

Saturday, July 24th 2010, 12:56am

Jeg så ikke kampen, men jeg kan ikke lade være med at bide mærke i, at det stadig kun er Graulund, der kan score mål blandt angriberne. Lucena har åbenbart en evne til at score i træningskampe - og kun i træningskampe - mens Poulsen altid har været relativt målfarlig. Han er der bare ikke om ganske få uger. Williams fik næsten ingen spilletid, så hvad enten han bliver solgt eller bænket, er det sikkert ikke derfra, vi skal få målene. Alt i alt ender det med denne kommentar fra cheftræneren:

Quoted

- Ja, det eneste, jeg kan kritisere en smule, var, at der manglede lidt effektivitet.
...som giver mig déjà-vu til i vinters, selv om retorikken var anderledes dengang. Men der sagde ER fx efter et nederlag på 0-1 til Esbjerg:

Quoted

- Vi spiller en rigtig god kamp, og jeg er meget tilfreds med spillernes indsats. Vores pres fungerer godt, vores boldbehandling er god, og vores kombinationsspil ser også fornuftigt ud. Ja, alt andet end resultatet er jeg tilfreds med, lød det fra cheftræneren efter kampen.
Jeg tror man skal passe på med at tro, at alting med et trylleslag bliver bedre, bare fordi træneren nu taler om at 'tage sig sammen', i stedet for at sige at spillerne er 'sindssygt gode'. Vi har stadig kun én spiller, der kan lave mål, og hvis - banke under bordet - han forbliver fit, tror jeg nok, det skal gå. Men i modsatte fald, tror jeg ikke det går. Vi kan ikke bygge en oprykning på Dennis Høegh som topscorer.

Læser du med BSN?
Signature of »Ato Vari«
Jordforbindelse, tak!

24

Saturday, July 24th 2010, 1:07am

@ Ato Vari: Går ud fra, at du mener én angriber, for både Petersen og Poulsen vil score mange mål for AGF i 1D (hvis de stadig spiller i klubber 1.9.). AGF's helt store udfordring består helt enkelt i at finde en - må jeg skrive - målfarlig angriber. Ellers kan vi meget vel havne i en situation, hvor vi mangler to solide Superliga-angribere om præcist et år.

/Kjeldsen

Ato Vari

Moderator

25

Saturday, July 24th 2010, 1:15am

Ja, det er rigtigt. Jeg mener én angriber. Men Poulsen spiller naturligvis ikke i AGF 1.9. Så vi er nede på tre målfarlige spillere: Graulund, Petersen og Sloth. Tror ikke vi ser mange mål fra Jørgensen længere, men det er heller ikke derfor, han er med. Ellers skal vi gamble på at Sanel, Høegh eller Devdariani pludselig begynder at score mål.
Signature of »Ato Vari«
Jordforbindelse, tak!

Stone Cold

Professional

26

Saturday, July 24th 2010, 7:17am

Jeg så kampen, og synes egentlig ikke Anders Nielsen var så ringe. Dan Thomassen kom uhyggeligt dårligt fra start, og spillede efter min mening hovedløst og uovervejet. Han busede når han skulle afvente, og tøvede når han skulle være konsekvent, og havde flere situationer hvor han forsøgte at erobre og aflevere bolden i én bevægelse, blot for at give Fremad en kontra. Howard så især i starten heller ikke specielt god ud, men han spillede sig gevaldigt op. I det hele taget synes jeg, at efter det første kvarter sidder vi fuldstændigt på kampen, og burde vinde med mere end 4-1, hvilket leder hen til det næste: Angribere?

Sanel bemærkede jeg slet ikke, jeg så da han kom ind, men ellers var han nærmest usynlig. Hvis ikke han kan slå til mod en næsten-oprykker fra 2. division, så er jeg ikke sikker på vi har brug for ham. Dioh var direkte dårlig, det er som om han stadig tror det giver point at drible helt vildt, og ikke engang det lykkedes specielt godt for ham i går. Høegh derimod var meget synlig. Han kæmpede, lavede mange dybdeløb og kom til chancer...ikke store chancer, og han brændte dem, men ikke desto mindre kom han til dem - desuden scorede han mod Fredericia for en uge siden, med særdeles stor kølighed, så det er lige før jeg tror han står foran Sanel i Peter Sørensens tanker. Han spillede - så vidt jeg husker - hele kampen i går.

Alt det sagt, så er jeg enig i at truppen har brug for en målfarlig angriber. Høegh ligner mere en arbejdsom og aggressiv kantspiller, med strejfet af målnæse, og Sanel ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om. Men mon ikke det tidligst sker når Jakob Poulsen og/eller Feilhaber er solgt?
Signature of »Stone Cold«
"Det er ret ligegyldigt, hvor man skifter hen efter at have været i AGF, for det er jo nok de bedste fans, der findes."

- Ole Budtz

Zinras

Intermediate

27

Saturday, July 24th 2010, 6:24pm

Så konklusionen er vel den samme som den efterhånden har været i lang tid: Skal AGF kunne mere end lege elevatorhold mellem SAS-ligaen og 1. division, må vi have en målfarlig angriber.

Men det er da i det mindste noget at vi er begyndt at score i vores træningskampe, samt det lader til vores træner har en meget klar idé om hvad han vil med AGF, i modsætning til alle de andre vi har haft (bortset fra Åkeby, naturligvis!).

28

Saturday, July 24th 2010, 11:01pm

Efter at have overværet testkampene, så må jeg sige, at det kun er Graulund af vores angribere, der har niveauet til at starte inde.

Derfor:

S. Rasmussen

Nielsen - Thomassen - Howard - Eckersley

Devdariani - Jørgensen - Lucena - Sloth

Petersen - Graulund

Eventuelt med Petersen lidt hængende eller måske bytte med Devdariani. Men tror sgu, at Stephan vil være en farlig angriber. Desværre er han indtil videre kun blevet brugt som kant til testkampene.
Signature of »Martin Markus«
"Selv om tilskuerne sidder længere væk end på Brøndby Stadion, så føler jeg mig mere hjemme her. Fansene støtter os selv om vi er bagud, og det gjorde de ikke altid i Brøndby, hvor forventningerne er tårnhøje. For AGF's fans er det nok, hvis de kan se, vi kæmper røven ud af bukserne. De støttere videre, og det er fantastisk."

- Mark Howard om AGF-fansene (Lokalavisen)

29

Sunday, July 25th 2010, 5:29pm

Ønske opstilling hvis alle er fit (jeg forventer et salg af Feilhaber og Poulsen - ryger Dioh skal der hentes nyt blod ind):

Steffen

Krabbe DanT Howard Eckersley

Davit Jørgensen Lucena Stephan P

Sloth Graulund

Davit og Sloth kan evt. bytte plads. I dette tilfælde vil Stephan P blive højre fløj og Sloth dække venstre kanten.

Ungt, talentfuldt hold der også giver Davit, Eckersley og Sloth vigtig erfaring.

30

Sunday, July 25th 2010, 5:33pm

Efter at have overværet dagens træningskamp har jeg fået en bange anelse om at AGFs svage punkt dette efterår bliver højre back og ikke venstre back.

Anders Nielsen lignede i store dele af første halveg en jyllandsseriespiller. Han havde placeringsvanskeligheder, blev overløbet, missede tæmninger og virkede usikker i spillet med fødderne hvorfor han ofte valgte at sparke langt når han blev presset.

Jeg tænkte lidt det samme i starten af kampen, men som den skred frem indså jeg at det sandsynligvis ikke var Anders Nielsens skyld.

Det virkede på mig som om det var meningen at forsvaret skulle omdannes til et 3-mands forsvar når en af backerne stødte med frem, det var Nielsen god til at opfatte når Eckersley rykkede. Problemet opstod når angrebet trak lidt for langt ud og Thomassen følte sig kaldet til at deltage i det og man derfor ender op med 2 forsvarere og Jørgensen som defensiv midtbane. Problemet blev forlænget af at Thomassen ikke var voldsom hurtig til at komme tilbage til forsvaret.

Alt i alt synes jeg at Nielsen klarede pladsen bedre end Sorin.

Det positive ved det var at Howard overtog styringen af forsvaret og begyndte at dirigere med spillerne i umiddelbar nærhed (inklusive Thomassen). Hvis anførerbindet skifter plads i denne sæson tror jeg det vil passe godt på Howards overarm, for han havde et godt overblik og de andre spillere gjorde generelt som han bad dem om at gøre (jeg tror han har medfødte lederevner).

Hvad angår Adam Eckersley, så synes jeg generelt set at han gør det godt. Han er ikke noget teknisk vidunder, men det lader til at der er bund i det han laver, og samarbejdet med Mark Howard forløb upåklageligt efter nogle få indledende startvanskeligheder hvor han bl. a. følte sit kaldet til at drible i eget felt hvilket gav en stor chance til Århus Fremad. Især hæftede jeg mig ved at han ikke havde samme placeringsvanskeligheder som Anders Nielsen og faldt meget mere naturligt ind i spillet.

Eckersley gjorde det godt. Det var tydeligt at han ikke har den mest lækre teknik, men han opvejer det med vilje og muskler og han løb også et par umulige afleveringer op førend de rendte ud over sidelinien (jeg tror faktisk han er tæt på at være lige så hurtig som Cagara). Han fandt ind i et rigtigt godt samarbejde med Pedersen som førte til flere målchancer.

Poulsen kom ind og spillede med en ro og et overblik sjældent set, hans spil blev lidt hæmmet af til dels at Sorin virkede tøvende i overlaps og til dels at det virkede som om han trak sig lidt i mand-til-mand (det er vel med vilje hvis der forhandles om et salg).

Feilhaber skulle vist bare ind og røre benene lidt, det virkede som om han rendte rundt og spekulerede over hvorfor han skulle indskiftes.

Dioh kom ikke frem til så meget, han spillede de sidste 20 munitter, men det var nu heller ikke nemt når Århus Fremad var så hurtig til at pakke sig i feltet når AGF havde bolden.

Vi har stadigvæk samme problem som i foråret, ikke ret mange havde lyst til at bevæge sig ind i boksen når der blev lagt an til et indlæg fra en af fløjene.

Høegh gjorde det egentlig udmærket, selvom jeg synes han render for meget rundt nede på midtbanen.

Er det kun mig som synes at det virker som om Kapidzic går og gemmer sig tæt ved en forsvarer?
(som om han er bange for at få bolden og lave fejl)

Jeg tror ikke at Devdariani kan finde ud af at spille fodbold for sjov, han kæmpede og fightede røven ud af bukserne som sædvanligt men fik desværre ikke voldsomt meget ud af det. Det virker som om han har pumpet meget jern siden sæsonafslutningen, han virkede i alt fald mere muskuløs end jeg kan huske fra sidste sæson.

Jacksom Møller var lidt anonym, men lavede ikke nogle fejl sådan som jeg lige husker det.

Graulund og Lucena spillede som de plejer og krydrede endda en god indsats med et mål hver.

Min samlede fornemmelse er at Århus Fremad spillede 100% og AGF spillede 50% af hvad de kan, jeg fornemmede ikke at AGF havde viljen til at give mere og det blev heldigvis ikke nødvendigt.
Signature of »Peder Vendelbo Mikkelsen«
For AGF-mandskabet var i kontrol, besad bolden mest, trillede den rundt og fik i perioder FCK til at fremstå som et overmæt old boys-hold efter den årlige grillfest.

http://spn.dk/fodbold/superliga/agf/article1782910.ece

Hehe

Intermediate

31

Monday, July 26th 2010, 11:39am

Jeg tror man skal passe på med at tro, at alting med et trylleslag bliver bedre, bare fordi træneren nu taler om at 'tage sig sammen', i stedet for at sige at spillerne er 'sindssygt gode'. Vi har stadig kun én spiller, der kan lave mål, og hvis - banke under bordet - han forbliver fit, tror jeg nok, det skal gå. Men i modsatte fald, tror jeg ikke det går. Vi kan ikke bygge en oprykning på Dennis Høegh som topscorer.

Læser du med BSN?

Godt spottet Ato. Lige meget hvor i eller omkring holdet den er gal, så vil det altid ende med svigtende sportslige resultater og tit være en selvforstærkende nedtur, som i værste fald ender med sportslig fiasko og den uundgåelige trænerfyring. Hov... skrev jeg virkelig det???
Signature of »Hehe«
"- Mængden af trænere der har sagt de helt rigtige ting ved deres tiltrædelse i AGF er enorm, mængden af selvsamme trænere der har formået at omsætte mængden af fine ord til konkret handling er forsvindende lille. Derfor er jeg til tid og evighed blevet immun overfor ord, handling og kun handling er vejen frem!"
El Mundo den 23/6-2010

Moderators:

Moderators

Tak til agf-foto.dk for brug af fotos.
Grafik af: Kasper Fladmose