Sunday, September 5th 2010, 4:58am UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register
Share |

Ato Vari

Moderator

521

Saturday, August 28th 2010, 10:38pm

Jeg kan godt lide at sætte tingene på spidsen, særligt når Devdariani pt. er truppens definitivt bedste angriber, via hans position som topscorer (4 mål) :D

Og så er han iøvrigt også topscorer i divisionen, i hvert fald indtil i morgen eftermiddag :P
Ja, hvis blot han kan blive ved, så har vi dog to angribere, der kan score mål. Men han spillede faktisk ikke engang angriber i anden halvleg, hvis jeg så rigtigt, men fløj. Jeg håber dog stadig indtil det sidste, at vi henter en angriber (og i øvrigt får solgt Feilhaber).
Signature of »Ato Vari«
Jordforbindelse, tak!

522

Saturday, August 28th 2010, 11:02pm

Devdariani har bevist han kan score mål, men som Ato Vari skriver, spillede han kun angriber i 1 halvleg. Vi mangler en angriber, og helst en fysisk stærk spiller, de små hurtige har vi mange af, og der er vist kun plads til én georgisk troldmand i startopstillingen.

Inspireret af transfervinduets deadline, har jeg kigget lidt i kategorien for lejemål blandt superligaklubbernes overskudsangribere, dvs angribere der er langt fra 1 holdet:

AAB: ingen, vil ikke have dem om jeg så fik dem tilbudt gratis - og så har vi flere tilskuere end dem i 1D. Grinagtigt på den bekymrende måde.

ACH: ingen.

BIF: Nicolaj Agger? kender ham ikke, men han får næppe spilletid i BIF. Hans seneste lejeophold i Sønderjyske startede med en skade som holdt ham ude en halvsæson.

EFB: Gunnar Thorvaldsson, nej vel. Emanuel Ukpai, nej vel? Jones Kusi-Asare - no wai. De har egentlig mange angribere til overs på vestkysten.

FCK: Kenneth Zohore? meget ung spiller.

FCM: Ken Fagerberg, men han har vist fået comeback i år.

FCN: ingen.

LB: ingen.

OB: Demba Nyren - jeg hader ham.

RFC: ingen - Søren Berg har kontraktudløb til vinter - desværre for gammel til AGF.

SIF: ingen

SØN: ingen - men Søren Frederiksen ville have været det helt rigtige catch for AGF.

Det er nogenlunde summen af tilgængelige angribere på lejemål efter min mening. Nicolaj Agger fra Brøndby er mit bedste bud. Den manglende uefa billet giver færre kampe, og med Bernburg, Jallow, Madsen, Farnerud og Cardoso i truppen ligner Agger en sjælden gæst i superligatruppen. Kender dog ikke meget til manden, men han skulle være en energisk og motiveret ung angriber:

http://da.wikipedia.org/wiki/Nicolaj_Agger

/Kjeldsen

fooler

Administrator

523

Sunday, August 29th 2010, 10:47am

...og fandeme ikke om Davit så på magisk vis er blevet en Shevchenko-klon... To kampe mere med bare den halve skarphed og jeg er overbevist!
Hvis PS kan få Davit til at score mål er ERs manglende evner som træner da blevet fuldstændig udstillet og afsløret. (Måske vi så skulle have holdt på Dioh seks måneder mere? :D )
Signature of »fooler«
»Jeg bliver i AGF. Vi spillere har svigtet byen, fansene, klubben og os selv i denne sæson. Så vi har alle en forbandet pligt til at rette op på det her og spille AGF tilbage i Superligaen. Jeg giver ikke en skid for de spillere, der i den her situation vender sig grædende mod deres agenter og vil væk. I min verden skal alle mand tage turen med ned i 1. division. Det skylder vi hinanden og klubben!« Mark Howard (Stiften, d.16/5 2010)

524

Sunday, August 29th 2010, 11:13am

...og fandeme ikke om Davit så på magisk vis er blevet en Shevchenko-klon... To kampe mere med bare den halve skarphed og jeg er overbevist!
Hvis bare nogen havde troet på hans evner som målscorer/våben inden :whistling:

Mht. ønsket om en angrebsforstærkning, så er der nogle ting man skal veje op mod hinanden:
1: Oprykningen skal sikres
2: Der er ikke råd til halve løsninger, fx angribere der kan score bunker i 1. div, men derefter er 2 års dødvægt indtil kontrakten udløber
3: Man skal have talentmassen udviklet bedst muligt.

Punkt 1 vægter meget tungere end alt andet, og det taler for at sikre sig en angriber med mål i støvlerne her og nu. Og det taler for man ikke skeler til spillerens værdi efter en oprykning. Men som jeg har sagt flere gange, så vil AGF være overlegne i samtlige kampe og man vil genere tiltrækkeligt med målchancer til at få Simon Bræmer til at fremstå som guds gave til offensiven. Så spørgsmålet er, om Dev, Sloth, Høegh og Graulund + evt. et par stykker mere, er så skævbenede, at de end ikke magter at trille bolden det sidste stykke ind over stregen [jeg sætter måske tingene lidt på spidsen].

Jeg tror stadig på at AGF kan være overlegen resten af efteråret, også selvom Graulund kun spiller 5 kampen mere, fordi resten af holdet er så stærkt. Fravær af Graulund - og en ny angriber - kan måske koste 3, maks 5 point, i form af kampe der ikke bliver vundet, eller ligefrem tabt, men jeg tror ikke det gør mere end det. Og spørgsmålet er, om det i så fald ikke er bedre at satse på at Dave m.fl. viser, at de godt kan score mål når chancerne er store nok, og i stedet gå efter den gode angriber i vinterpausen - på det tidspunkt vil man ligge nr. 1 eller 2 i tabellen og oprykningen vil være en realitet hos alle omgivelserne (det er ikke i denne sammenhæng man skal tale om overmod, sovepude osv.), hvilket vil gøre det lettere at hente en fremadstormende ung man til klubben. Samtidig bliver det lettere at håndtere lønnen, fordi man kan tilbyde mere (ikke dobbelt op, men væsentligt mere), når man kun skal betale den 6 frem for 10 måneder af regnskabsåret).

Det vil være et sats, men jeg er game on, fordi jeg tror på at risikoen er så lille, og gevinsten tilstrækkelig til at retfærdiggøre det. Samtidig vil en Jeppe Kjær nu betyde, at det er sværere at hente en rigtig mand til vinter. Men - og nu er jeg upædagogisk og åbner for et forhold mere - hvis man fx henter Jeppe Kjær med plan om at sælge ham efter oprykningen, så er det et andet ballgame, og så kan man måske tale om det.

Tex

Intermediate

525

Sunday, August 29th 2010, 12:13pm

Hvis bare nogen havde troet på hans evner som målscorer/våben inden

Jeg medgiver at jeg muligvis har været for skeptisk ang. Dev's evner som målscorer, men udfra devisen "enlig svale gør ingen sommer" vil jeg se det over en periode på mindst 5 kampe hvor han kommer frem til det antal chancer som han har gjort i de seneste par kampe, meget gerne med mål til følge. Jeg mangler derfor yderligere tre kampe for at finde ud af om det var held eller talent der har æren for den nuværende topscorers succes.

Så spørgsmålet er, om Dev, Sloth, Høegh og Graulund + evt. et par stykker mere, er så skævbenede, at de end ikke magter at trille bolden det sidste stykke ind over stregen [jeg sætter måske tingene lidt på spidsen].

Jeg tror stadig på at AGF kan være overlegen resten af efteråret, også selvom Graulund kun spiller 5 kampen mere, fordi resten af holdet er så stærkt. Fravær af Graulund - og en ny angriber - kan måske koste 3, maks 5 point, i form af kampe der ikke bliver vundet, eller ligefrem tabt, men jeg tror ikke det gør mere end det.

Jeg synes i den grad at vi beviste i suppen at antallet af 100% chancer ikke nødvendigvis fører til en sejr, og det var i perioder også med Graulund involveret. Måske handler det om selvtillid, men det var i hvert fald ikke altid kvaliteten af målmændene og forsvarsspillerne der gjorde at vi i sidste sæson havde en elendig statistik ift. antallet af afslutninger pr. scoret mål. Lige nu kører det dog for holdet, og jeg er næsten tilbøjelig til at give dig ret på baggrund af en enkelt kamp, med fare for at komme til at lyde som min gamle ven Hybris. Jeg har også, ligesom kjeldsen, forsøgt at vurdere overskudslageret i suppen, og er heller ikke specielt imponeret, så måske vi bare skal leve med truppen som den er nu.

Din påstand om at AGF allerede har sikret sig oprykning ved vinterpausen tør jeg dog på ingen måde tilslutte mig. Vores spillertrup passer unægteligt bedre til sommergrønne græstæpper end til de plovfurer der kommer til at præge banerne i oktober og november, hvorimod det forholder sig stik modsat hos mange af de øvrige hold i divisionen. Jeg forbliver skabsoptimist/fesen skeptiker indtil tidligst engang i november ;)

526

Sunday, August 29th 2010, 1:56pm

Quoted

Din påstand om at AGF allerede har sikret sig oprykning ved vinterpausen tør jeg dog på ingen måde tilslutte mig. Vores spillertrup passer unægteligt bedre til sommergrønne græstæpper end til de plovfurer der kommer til at præge banerne i oktober og november, hvorimod det forholder sig stik modsat hos mange af de øvrige hold i divisionen. Jeg forbliver skabsoptimist/fesen skeptiker indtil tidligst engang i november ;)
Jeg gengiver lige mit citat og uddyber:
på det tidspunkt vil man ligge nr. 1 eller 2 i tabellen og oprykningen vil være en realitet hos alle omgivelserne
Omgivelserne er: Schouby, de tidligere (og kommende) kolleger i suppen, diverse agenter og vigtigst af alle: de spillere BSN forhandler med. Det er givet at banerne er elendige i foråret, men AGF har dels - som sidst i 1. div - en træner der spiller efter forholdene og dels stadig den relativt stærkeste 1. div trup i mands minde (hvis han ikke kan huske OBs dengang).
Jeg medgiver at jeg muligvis har været for skeptisk ang. Dev's evner som målscorer, men udfra devisen "enlig svale gør ingen sommer" vil jeg se det over en periode på mindst 5 kampe hvor han kommer frem til det antal chancer som han har gjort i de seneste par kampe, meget gerne med mål til følge. Jeg mangler derfor yderligere tre kampe for at finde ud af om det var held eller talent der har æren for den nuværende topscorers succes.
Jeg forstår til fulde den skepsis der er omkring Davit. Og min tidligere påstand om at Dev kunne blive et godt våben bygger heller ikke på tre mål i en kamp, men mere på, at han vil være så svær at håndtere for 1. divs forsvarsspillere, at han ikke kan undgå at komme til chancer, og hvis han sparker bare en rimelig andel af dem ind, bliver han et våben.

Graulunds værdi vil stige i takt med niveauet. I suppen var han den eneste der kunne skabe chancerne ud af intet og score. I 1. div kan alle stort set skabe chancerne og dermed vil de score af og til. Samtidig har Graulund en succesrate, der ikke er overvældende og som bliver mere synlig i takt med at der kræves mindre for at skabe målchancer. Bemærk: Jeg er på ingen måde ude i at tale Graulunds evner ned og jeg tør ikke afskrive ham, det gik ikke så godt for mig sidst jeg prøvede det :-). Men han er mindre vigtig i 1. div, end han var i suppen.

Tex

Intermediate

527

Sunday, August 29th 2010, 3:09pm

Omgivelserne er: Schouby, de tidligere (og kommende) kolleger i suppen, diverse agenter og vigtigst af alle: de spillere BSN forhandler med. Det er givet at banerne er elendige i foråret, men AGF har dels - som sidst i 1. div - en træner der spiller efter forholdene og dels stadig den relativt stærkeste 1. div trup i mands minde (hvis han ikke kan huske OBs dengang).

OK. Så er jeg mere enig med dig end jeg troede :) Så vil tiden så vise om det er den bedste 1. div. trup i mands minde, eller om det bliver den bedste trup, spiller for spiller, i 1. div. i mands minde.

Graulunds værdi vil stige i takt med niveauet. I suppen var han den eneste der kunne skabe chancerne ud af intet og score. I 1. div kan alle stort set skabe chancerne og dermed vil de score af og til.

...og så kunne djævelens advokat så trække Odder-kortet, men lad os indtil videre kalde det for en enlig svipser i et ellers hidtil godkendt efterår, dog med det forbehold at det er den eneste kamp hvor Graulund har siddet over, men okay, det endte jo trods alt lykkeligt.

Zinras

Intermediate

528

Sunday, August 29th 2010, 9:28pm

Djævlens advokat vil dog ikke trække et særligt godt kort, jvf. FCMs resultat mod et endnu dårligere hold. Godt nok er de fleste GF'ere ikke vilde med dem fra landet, men vi må nok trods alt erkende at de burde slå et jyllandsseriehold 7-0 med støvlerne bundet sammen og bind for øjnene, havde de spillet op til niveau. Odder-kampen var helt klart en motivationssag, men man skyder jo sig selv i foden som spiller hvis man åbent erklærer "jeg troede vi kunne score fra midten når vi havde lyst, og derfor gad jeg ikke lige kæmpe så meget for det, selvom jeg gerne ville vinde". Så derfor blev det "jeg er ligeglad hvordan vi vinder, bare vi vinder". Kun PS sagde hvad vi andre tænkte.

Og ja, vi mangler en angriber, men medmindre Feilhaber bliver solgt for et relativt stort beløb, tror jeg som sagt at BSN lige tager 6 mdr. mere og køber et stærkere alternativ, når der er bedre overblik over den endelige økonomi (dvs. et halvår med tilskuernit osv.). Der er kun 2-3 dage tilbage (kommer an på om de tager 1. september med ligesom sidste år), så der skal i hvert fald snart ske noget. Jeg tror dog at BSN forlængst er gået i gang med at skabe kontakt til hans relevante emner, men at betingelsen for øjeblikkeligt køb er således: Enten fejler AGF totalt offensivt uden Graulund (hvilket Davit nok skød i sænk, taget i betragtning hvor kort tid vi har til at handle), eller også skyder vi Feilhaber af sted til et ordentligt beløb.

Jeg håber i hvert fald bare at uanset hvem det bliver (endda Jeppe Kjær!), så bliver det en person der komplimenterer truppen og er i stand til at levere varen under pres. Jeg stoler på at BSN har rimeligt styr på dette, i hvert fald i den udstrækning vi kan tillade at handle i, og vi får det vi søger. Personligt ville jeg dog være meget interesseret i hvem PS ville vælge, for jeg synes ikke hans typevalg står klart for mig endnu (måske er det bare mig der er blind?).

Edit: Og så bare for at være et fjols: Kjær 0 mål, Danillo 3 :P

This post has been edited 2 times, last edit by "Zinras" (Aug 29th 2010, 9:50pm)

Tex

Intermediate

529

Sunday, August 29th 2010, 10:03pm

Djævlens advokat vil dog ikke trække et særligt godt kort, jvf. FCMs resultat mod et endnu dårligere hold. Godt nok er de fleste GF'ere ikke vilde med dem fra landet, men vi må nok trods alt erkende at de burde slå et jyllandsseriehold 7-0 med støvlerne bundet sammen og bind for øjnene, havde de spillet op til niveau. Odder-kampen var helt klart en motivationssag, men man skyder jo sig selv i foden som spiller hvis man åbent erklærer "jeg troede vi kunne score fra midten når vi havde lyst, og derfor gad jeg ikke lige kæmpe så meget for det, selvom jeg gerne ville vinde". Så derfor blev det "jeg er ligeglad hvordan vi vinder, bare vi vinder". Kun PS sagde hvad vi andre tænkte.

Men er det ikke også en relevant problemstilling når vi står overfor eks. FC Hjørring eller som vi allerede har set det med Brønshøj? Jeg er udmærket godt klar over at vi taler om modstandere af langt højere klasse end Odder, men det kan alligevel let blive aktuelt i 1. division også. FCM-kortet giver faktisk et godt billede af situationen, da de havde Frank Kristensen på bænken fra start, men måtte sende ham i aktion i 2. halveg (ved 1-0 til Skanderborg) til trods for at manden var skadet. Netop derfor kan de to præstationer sammenlignes, bortset fra at vi trods alt klarede os uden Graulund.

Med Graulund i angrebet har vi både en agressiv spiller som kan spilles i dybden, og som er fænomenal til at tage de rigtige løb i feltet og derved komme til afslutninger. Tag nu eksempelvis hans nærmest naturstridigt høje scoringsrate med hovedet, til trods for at han som regel står overfor forsvarsspillere der er 12-15 cm. højere end ham selv. Sanel er faktisk den spiller i truppen der minder mig mest om Graulund, men han er desværre alt for umoden endnu, og han mangler stadig at finde lysten til at skyde på alt hvad der rører sig.

Beholder vi Feilhaber mener jeg at Stephan P bør prøves i front når hunden ude, da han er den jeg mener vil være bedst til at udfylde Graulunds plads uden at vi behøver at ændre spillestilen totalt. Problemet er for mig at se primært at vi ikke har nogen trussel i dybden uden Graulund, og så er det for nemt for modstanderne at stille sig kompakt på banen med en høj forsvarslinie og derved både dæmme op for Dev's hovedspil og vores etablerede angrebsspil fra midtbanen. Det problem kunne en hurtig og pågående Stephan P muligvis afhjælpe.

Holmertz

Intermediate

530

Sunday, August 29th 2010, 10:13pm

Selv om jeg egentligt er rimeligt pro Jeppe Kjær, vil jeg også langt hellere have Danillo. Han er er godt i gang med at bevise at han også kan score mål i 1. division for en oprykker, og han har i langt højere grad end Kjær også et potentiale der kan udfoldes i superligaen. Og så er han jo hvid i hjertet hvilket jo også tæller lidt.

Og vil så lige for historikkens skyld nævne, at jeg har været fortaler for Danillo allerede inden vi rykkede ned ;)
Signature of »Holmertz«
"I'm taking my talents to South Beach".

Martin Hansen

Professional

531

Sunday, August 29th 2010, 10:21pm

Selv om jeg egentligt er rimeligt pro Jeppe Kjær, vil jeg også langt hellere have Danillo. Han er er godt i gang med at bevise at han også kan score mål i 1. division for en oprykker, og han har i langt højere grad end Kjær også et potentiale der kan udfoldes i superligaen. Og så er han jo hvid i hjertet hvilket jo også tæller lidt.

Og vil så lige for historikkens skyld nævne, at jeg har været fortaler for Danillo allerede inden vi rykkede ned ;)
Jeg syntes også jeg var en af dem der advokerede for Danilo allerede sidste sæson :) , men er det ihvertfald nu.
TV2 Sport har et ugentlig magasin program om 1. Division og i denne uge her var der fokus på netop Danilo, og han virker altså som en knægt, der har anderkendt at talent alene ikke rækker.
Iøvrigt så han ganske fit ud, højden kan han jo ikke rigtig gøre noget ved, men det var tydeligt at han har tilbragt noget tid i styrkerummet, så rent fysisk tror jeg sagtens han kan gøre det, også i suppen.
Signature of »Martin Hansen«
"Jeg synes, at AGF skal ansætte Brian Steen Nielsen som cheftræner. Det
lader ikke til, at de kan komme af med ham på andre måder."

- Og så mangler vi en angriber!

532

Sunday, August 29th 2010, 10:24pm

Jeg syntes også jeg var en af dem der advokerede for Danilo allerede sidste sæson :) , men er det ihvertfald nu.
TV2 Sport har et ugentlig magasin program om 1. Division og i denne uge her var der fokus på netop Danilo, og han virker altså som en knægt, der har anderkendt at talent alene ikke rækker.
Iøvrigt så han ganske fit ud, højden kan han jo ikke rigtig gøre noget ved, men det var tydeligt at han har tilbragt noget tid i styrkerummet, så rent fysisk tror jeg sagtens han kan gøre det, også i suppen.
Man kan vel ikke undgå at bide mærke i, hvordan Danilo fortsat klarer sig godt, selvom han er kommet en række op. Er der nogen der kan berette lidt om, hvordan Danilo får scoret sine mål, og om han er meget 'Jeppe Kjær'sk'' i sin spillestil, eller om han også kan bruges, når modstanderen står lidt lavere på banen?

Ato Vari

Moderator

533

Sunday, August 29th 2010, 10:35pm

En artikel om Feilhaber, der er et par dage gammel

http://www.mlssoccer.com/news/article/fe…tside-aarhus-gf

Quoted

"There's interest from another Danish club, a Swiss club and in Germany," Feilhaber rep Lyle Yorks told MLSsoccer.com. "There's no official offers yet." However, the agent was somewhat confident that Feilhaber would find an AGF escape route by next week's deadline.
"I expect something will get done," stated Yorks.
Signature of »Ato Vari«
Jordforbindelse, tak!

Holmertz

Intermediate

534

Sunday, August 29th 2010, 10:40pm

Man kan vel ikke undgå at bide mærke i, hvordan Danilo fortsat klarer sig godt, selvom han er kommet en række op. Er der nogen der kan berette lidt om, hvordan Danilo får scoret sine mål, og om han er meget 'Jeppe Kjær'sk'' i sin spillestil, eller om han også kan bruges, når modstanderen står lidt lavere på banen?
Ud fra det jeg har set er han uden tvivl 1. divisions teknisk stærkeste spiller (inkl. vores egne), så tror ikke han har problemer med at modstanderen står lavt (tværtimod). Så nej, ikke specielt Jeppe Kjær'sk, som så vidt jeg kunne se i vores kamp mod Roskilde lever meget på sin speed.

Var meget imponeret af Danillo i Hobros pokalkamp sidste år mod Aab, hvor han arbejdede rigtigt hårdt, samtidigt med at AaB-spillerne havde svært ved at komme ind på kroppen af ham. Nu lå han lidt alene i den kamp, men jeg synes det var tydeligt, at han sagtens kunne være med på et højere niveau, og jeg er faktisk rimeligt overrasket over at f.eks. SIF ikke har taget chancen med ham. Men tror ikke rigtigt på at han vender tilbage til os. Tror ikke ligefrem BSN var vildt begejstret for ham sidst han var i klubben...
Signature of »Holmertz«

Rastapopoulos

Intermediate

535

Monday, August 30th 2010, 12:09am

Skægt som folk pludselig er pro Danilo. Da jeg, - som den første. bragte ham på banen, var der ikke grænser for hvilke argumenter der kunne bruges for at han var for dårlig (Fysik, moral osv..)

Danilo hører til i Aarhus, så jeg synes bare, igen, at vi skal få hans underskrift. Evt. lade ham være del af en byttehandel/udlejning af en af vore reservespillere hvis muligt..
Signature of »Rastapopoulos«
"Jeg fik øje på en utrolig fuld mand som kom stormende ned af trapperne. Så tænkte jeg; han skal have en krammer!" - Anders Kure, efter at have udlignet til 1-1 i overtiden mod brøndby og sikret overlevelse.

AK27 Ultra

536

Monday, August 30th 2010, 9:32am

Så kommer rygterne - og på en højst mærkværdig position.

http://agffan.dk/news.php?readmore=1854&rstart=0

Henrik Smedegaard til AGF. Den havde jeg sgu ikke set kommer. Krabbe, Sorin og delvist Lucena kan jo dække denne plads. Desuden kan vi jo risikerer at Anders Nielsen kommer retur. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om denne handel. Men umiddelbart er jeg ikke overbevist - og slet mhb. på endnu en højre back. Men kender ikke det store til Smedegaard.

Mht. Danilo kunne jeg godt overtales. Men det ville kræve en ufattelig mængde research for at se om han nu også er klar til at yde max til træning og at han har fået lidt selvindsigt. Formår han ikke dette får han næppe spilletid under vores nuværende træner.

Håber stadig på Sivebæk og en angriber...

Edit:

og angriberen bliver nok Aaron Johannsson.... Jeg er positiv. Han er vel på kontrakt - så vi skal vel beslutte det i morgen!

http://www.agffodbold.dk/news.asp?id=7946

Men Ceres - har du hørt noget nyt? Der er vel stadig en masse ubesvarede spørgsmål:

Har man droppet Sivebæk (der jo godt kunne spille back)? Bliver Feilhaber solgt? Er Aaron Johannsson den eneste løsning til angrebet? Og hvad sker der med Smedegaard? Er der hold i det rygte?

This post has been edited 2 times, last edit by "Slojder" (Aug 30th 2010, 10:00am)

Martin Hansen

Professional

537

Monday, August 30th 2010, 10:29am

Skægt som folk pludselig er pro Danilo. Da jeg, - som den første. bragte ham på banen, var der ikke grænser for hvilke argumenter der kunne bruges for at han var for dårlig (Fysik, moral osv..)

Danilo hører til i Aarhus, så jeg synes bare, igen, at vi skal få hans underskrift. Evt. lade ham være del af en byttehandel/udlejning af en af vore reservespillere hvis muligt..
Der har været med rette kunne sættes spørgsmålstegn til Danilos fysisk og især mentalt, hvilket Danilo SELV er inde på i det interview han gav på TV2 Sport. Når han nu ser ud til at være blevet voksen på begge planer, og ovenikøbet er ved at indfri en smule af det enorme talent mange så i ham, så er det da ganske naturlig, at vi er mange som er begyndt at se ham tilbage i den hvide trøje.

Danilo eller andre spillere høre ikke per automatik hjemme i Århus bare fordi vedkommende har et hvidt hjerte, sidst jeg tjekkede AGF's regnskabe, så vist det at vi ikke ligefrem har råd til at være et socialkontor.
Signature of »Martin Hansen«
"Jeg synes, at AGF skal ansætte Brian Steen Nielsen som cheftræner. Det
lader ikke til, at de kan komme af med ham på andre måder."

- Og så mangler vi en angriber!

Holmertz

Intermediate

538

Monday, August 30th 2010, 10:40am

Det er vel ikke utænkeligt at Sorin og Lucena skibbes af sted til vinter, og så er vi jo pludseligt tynde på højre back. Men uden at kende Smedegaards niveau, så har jeg svært ved at tro han kan være andet end back-up for Krabbe. Ellers havde han næppe spillet 1. division...
Signature of »Holmertz«

Gnavpot66

Professional

539

Monday, August 30th 2010, 2:38pm

Det er vel ikke utænkeligt at Sorin og Lucena skibbes af sted til vinter, og så er vi jo pludseligt tynde på højre back. Men uden at kende Smedegaards niveau, så har jeg svært ved at tro han kan være andet end back-up for Krabbe. Ellers havde han næppe spillet 1. division...

Tja, bum, bum. Hvis han er trænerens yndling, kan det vel være ledelsens forsøg på at kaste nogle smuler for manden, som bestemt ikke har det nemt.
Signature of »Gnavpot66«
Medlem af " De Gnavne Gamle Mænds Klub"

"Det er efterhånden svært at bevare pessimismen - men der er også lang vej endnu" Frit efter Richardo

Ceres

Professional

540

Monday, August 30th 2010, 7:24pm

Så kommer rygterne - og på en højst mærkværdig position.

http://agffan.dk/news.php?readmore=1854&rstart=0

Henrik Smedegaard til AGF. Den havde jeg sgu ikke set kommer. Krabbe, Sorin og delvist Lucena kan jo dække denne plads. Desuden kan vi jo risikerer at Anders Nielsen kommer retur.

Men Ceres - har du hørt noget nyt? Der er vel stadig en masse ubesvarede spørgsmål:

Har man droppet Sivebæk (der jo godt kunne spille back)? Bliver Feilhaber solgt? Er Aaron Johannsson den eneste løsning til angrebet? Og hvad sker der med Smedegaard? Er der hold i det rygte?

Aaron Johannsson får uden tvivl tilbudt en kontrakt... Hvad angår Henrik Smedegaard så er han jo bare endnu et symptom på hvordan man henter trænere og spillere i AGF, modsat i de større klubber i Superligaen, hvor man henter trænere efter en mere eller mindre fastlagt spillestil og trup, så henter man i AGF først træneren og derefter henter man så de spillere han ønsker til sit system... Problemerne kommer så, når man skifter træner (og spillestil) så ofte som man gør, da det også giver gennemtræk i spillertruppen... OP hentede Sorin, som ER ikke kunne/ville bruge da han endelig kom til klubben. Derfor hentede man så Anders Nielsen, der så ikke lige umiddelbart kunne bruges af PS... Sorin passer tilsyneladende heller ikke ind i PS spillestil og planer, og derfor har han så sat Smedegaard på sin ønskeseddel...

Personligt mener jeg, at vores svage resultater de seneste mange år, hovedsageligt skyldes ledelsens manglende forståelse for hvor vigtigt det er, at finde en fast spillestil og derefter hente de rigtige spillere og trænere der passer til stilen, så man ikke evigt og konstant får den gennemtræk af trænere og spillere der ødelægger enhver form for kontinuitet og BSNs muligheder for at samle de helt "rigtige" spillere til alle pladser på holdet.

.

This post has been edited 1 times, last edit by "Ceres" (Aug 30th 2010, 7:25pm)

Moderators:

Moderators

Tak til agf-foto.dk for brug af fotos.
Grafik af: Kasper Fladmose