Ja, hvis blot han kan blive ved, så har vi dog to angribere, der kan score mål. Men han spillede faktisk ikke engang angriber i anden halvleg, hvis jeg så rigtigt, men fløj. Jeg håber dog stadig indtil det sidste, at vi henter en angriber (og i øvrigt får solgt Feilhaber).Jeg kan godt lide at sætte tingene på spidsen, særligt når Devdariani pt. er truppens definitivt bedste angriber, via hans position som topscorer (4 mål)
Og så er han iøvrigt også topscorer i divisionen, i hvert fald indtil i morgen eftermiddag![]()
Hvis PS kan få Davit til at score mål er ERs manglende evner som træner da blevet fuldstændig udstillet og afsløret. (Måske vi så skulle have holdt på Dioh seks måneder mere?...og fandeme ikke om Davit så på magisk vis er blevet en Shevchenko-klon... To kampe mere med bare den halve skarphed og jeg er overbevist!
) Hvis bare nogen havde troet på hans evner som målscorer/våben inden...og fandeme ikke om Davit så på magisk vis er blevet en Shevchenko-klon... To kampe mere med bare den halve skarphed og jeg er overbevist!
Hvis bare nogen havde troet på hans evner som målscorer/våben inden
Så spørgsmålet er, om Dev, Sloth, Høegh og Graulund + evt. et par stykker mere, er så skævbenede, at de end ikke magter at trille bolden det sidste stykke ind over stregen [jeg sætter måske tingene lidt på spidsen].
Jeg tror stadig på at AGF kan være overlegen resten af efteråret, også selvom Graulund kun spiller 5 kampen mere, fordi resten af holdet er så stærkt. Fravær af Graulund - og en ny angriber - kan måske koste 3, maks 5 point, i form af kampe der ikke bliver vundet, eller ligefrem tabt, men jeg tror ikke det gør mere end det.
Jeg gengiver lige mit citat og uddyber:
Quoted
Din påstand om at AGF allerede har sikret sig oprykning ved vinterpausen tør jeg dog på ingen måde tilslutte mig. Vores spillertrup passer unægteligt bedre til sommergrønne græstæpper end til de plovfurer der kommer til at præge banerne i oktober og november, hvorimod det forholder sig stik modsat hos mange af de øvrige hold i divisionen. Jeg forbliver skabsoptimist/fesen skeptiker indtil tidligst engang i november![]()
Omgivelserne er: Schouby, de tidligere (og kommende) kolleger i suppen, diverse agenter og vigtigst af alle: de spillere BSN forhandler med. Det er givet at banerne er elendige i foråret, men AGF har dels - som sidst i 1. div - en træner der spiller efter forholdene og dels stadig den relativt stærkeste 1. div trup i mands minde (hvis han ikke kan huske OBs dengang).på det tidspunkt vil man ligge nr. 1 eller 2 i tabellen og oprykningen vil være en realitet hos alle omgivelserne
Jeg forstår til fulde den skepsis der er omkring Davit. Og min tidligere påstand om at Dev kunne blive et godt våben bygger heller ikke på tre mål i en kamp, men mere på, at han vil være så svær at håndtere for 1. divs forsvarsspillere, at han ikke kan undgå at komme til chancer, og hvis han sparker bare en rimelig andel af dem ind, bliver han et våben.Jeg medgiver at jeg muligvis har været for skeptisk ang. Dev's evner som målscorer, men udfra devisen "enlig svale gør ingen sommer" vil jeg se det over en periode på mindst 5 kampe hvor han kommer frem til det antal chancer som han har gjort i de seneste par kampe, meget gerne med mål til følge. Jeg mangler derfor yderligere tre kampe for at finde ud af om det var held eller talent der har æren for den nuværende topscorers succes.
Omgivelserne er: Schouby, de tidligere (og kommende) kolleger i suppen, diverse agenter og vigtigst af alle: de spillere BSN forhandler med. Det er givet at banerne er elendige i foråret, men AGF har dels - som sidst i 1. div - en træner der spiller efter forholdene og dels stadig den relativt stærkeste 1. div trup i mands minde (hvis han ikke kan huske OBs dengang).
Så vil tiden så vise om det er den bedste 1. div. trup i mands minde, eller om det bliver den bedste trup, spiller for spiller, i 1. div. i mands minde. Graulunds værdi vil stige i takt med niveauet. I suppen var han den eneste der kunne skabe chancerne ud af intet og score. I 1. div kan alle stort set skabe chancerne og dermed vil de score af og til.
This post has been edited 2 times, last edit by "Zinras" (Aug 29th 2010, 9:50pm)
Djævlens advokat vil dog ikke trække et særligt godt kort, jvf. FCMs resultat mod et endnu dårligere hold. Godt nok er de fleste GF'ere ikke vilde med dem fra landet, men vi må nok trods alt erkende at de burde slå et jyllandsseriehold 7-0 med støvlerne bundet sammen og bind for øjnene, havde de spillet op til niveau. Odder-kampen var helt klart en motivationssag, men man skyder jo sig selv i foden som spiller hvis man åbent erklærer "jeg troede vi kunne score fra midten når vi havde lyst, og derfor gad jeg ikke lige kæmpe så meget for det, selvom jeg gerne ville vinde". Så derfor blev det "jeg er ligeglad hvordan vi vinder, bare vi vinder". Kun PS sagde hvad vi andre tænkte.
Selv om jeg egentligt er rimeligt pro Jeppe Kjær, vil jeg også langt hellere have Danillo. Han er er godt i gang med at bevise at han også kan score mål i 1. division for en oprykker, og han har i langt højere grad end Kjær også et potentiale der kan udfoldes i superligaen. Og så er han jo hvid i hjertet hvilket jo også tæller lidt.Edit: Og så bare for at være et fjols: Kjær 0 mål, Danillo 3![]()
Jeg syntes også jeg var en af dem der advokerede for Danilo allerede sidste sæsonSelv om jeg egentligt er rimeligt pro Jeppe Kjær, vil jeg også langt hellere have Danillo. Han er er godt i gang med at bevise at han også kan score mål i 1. division for en oprykker, og han har i langt højere grad end Kjær også et potentiale der kan udfoldes i superligaen. Og så er han jo hvid i hjertet hvilket jo også tæller lidt.Edit: Og så bare for at være et fjols: Kjær 0 mål, Danillo 3![]()
Og vil så lige for historikkens skyld nævne, at jeg har været fortaler for Danillo allerede inden vi rykkede ned![]()
, men er det ihvertfald nu. Man kan vel ikke undgå at bide mærke i, hvordan Danilo fortsat klarer sig godt, selvom han er kommet en række op. Er der nogen der kan berette lidt om, hvordan Danilo får scoret sine mål, og om han er meget 'Jeppe Kjær'sk'' i sin spillestil, eller om han også kan bruges, når modstanderen står lidt lavere på banen?Jeg syntes også jeg var en af dem der advokerede for Danilo allerede sidste sæson, men er det ihvertfald nu.
TV2 Sport har et ugentlig magasin program om 1. Division og i denne uge her var der fokus på netop Danilo, og han virker altså som en knægt, der har anderkendt at talent alene ikke rækker.
Iøvrigt så han ganske fit ud, højden kan han jo ikke rigtig gøre noget ved, men det var tydeligt at han har tilbragt noget tid i styrkerummet, så rent fysisk tror jeg sagtens han kan gøre det, også i suppen.
Quoted
"There's interest from another Danish club, a Swiss club and in Germany," Feilhaber rep Lyle Yorks told MLSsoccer.com. "There's no official offers yet." However, the agent was somewhat confident that Feilhaber would find an AGF escape route by next week's deadline.
"I expect something will get done," stated Yorks.
Ud fra det jeg har set er han uden tvivl 1. divisions teknisk stærkeste spiller (inkl. vores egne), så tror ikke han har problemer med at modstanderen står lavt (tværtimod). Så nej, ikke specielt Jeppe Kjær'sk, som så vidt jeg kunne se i vores kamp mod Roskilde lever meget på sin speed.Man kan vel ikke undgå at bide mærke i, hvordan Danilo fortsat klarer sig godt, selvom han er kommet en række op. Er der nogen der kan berette lidt om, hvordan Danilo får scoret sine mål, og om han er meget 'Jeppe Kjær'sk'' i sin spillestil, eller om han også kan bruges, når modstanderen står lidt lavere på banen?Jeg syntes også jeg var en af dem der advokerede for Danilo allerede sidste sæson, men er det ihvertfald nu.
TV2 Sport har et ugentlig magasin program om 1. Division og i denne uge her var der fokus på netop Danilo, og han virker altså som en knægt, der har anderkendt at talent alene ikke rækker.
Iøvrigt så han ganske fit ud, højden kan han jo ikke rigtig gøre noget ved, men det var tydeligt at han har tilbragt noget tid i styrkerummet, så rent fysisk tror jeg sagtens han kan gøre det, også i suppen.
This post has been edited 2 times, last edit by "Slojder" (Aug 30th 2010, 10:00am)
Der har været med rette kunne sættes spørgsmålstegn til Danilos fysisk og især mentalt, hvilket Danilo SELV er inde på i det interview han gav på TV2 Sport. Når han nu ser ud til at være blevet voksen på begge planer, og ovenikøbet er ved at indfri en smule af det enorme talent mange så i ham, så er det da ganske naturlig, at vi er mange som er begyndt at se ham tilbage i den hvide trøje.Skægt som folk pludselig er pro Danilo. Da jeg, - som den første. bragte ham på banen, var der ikke grænser for hvilke argumenter der kunne bruges for at han var for dårlig (Fysik, moral osv..)
Danilo hører til i Aarhus, så jeg synes bare, igen, at vi skal få hans underskrift. Evt. lade ham være del af en byttehandel/udlejning af en af vore reservespillere hvis muligt..
Det er vel ikke utænkeligt at Sorin og Lucena skibbes af sted til vinter, og så er vi jo pludseligt tynde på højre back. Men uden at kende Smedegaards niveau, så har jeg svært ved at tro han kan være andet end back-up for Krabbe. Ellers havde han næppe spillet 1. division...
Så kommer rygterne - og på en højst mærkværdig position.
http://agffan.dk/news.php?readmore=1854&rstart=0
Henrik Smedegaard til AGF. Den havde jeg sgu ikke set kommer. Krabbe, Sorin og delvist Lucena kan jo dække denne plads. Desuden kan vi jo risikerer at Anders Nielsen kommer retur.
Men Ceres - har du hørt noget nyt? Der er vel stadig en masse ubesvarede spørgsmål:
Har man droppet Sivebæk (der jo godt kunne spille back)? Bliver Feilhaber solgt? Er Aaron Johannsson den eneste løsning til angrebet? Og hvad sker der med Smedegaard? Er der hold i det rygte?
This post has been edited 1 times, last edit by "Ceres" (Aug 30th 2010, 7:25pm)
Moderators