Sunday, September 5th 2010, 4:46am UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register
Share |

Alsgaard

Administrator

1,041

Friday, August 13th 2010, 2:21pm

http://aarhus.lokalavisen.dk/talent-i-ha…ikler/100819664

En ganske god artikel om et 15-årig målmandstalent i AGF...
Signature of »Alsgaard«

Quoted

Kampen vil ikke blive husket for smukt AGF-spil, men det århusianske mandskab beviste – også over for sig selv – at man kommer langt med den rette indstilling, gejst, vilje og fight. Sejren var en forløsning og et skridt i den rigtige retning, men der er fortsat lang vej endnu i bundstriden. Vejen frem er de dyder, der blev vist i dag – den rette indstilling, gejst, vilje og fight.
AGFFodbold.dk

1,042

Wednesday, August 18th 2010, 6:06pm

Et par artikler om Jakob Poulsen:

http://www.aarhusportalen.dk/default.asp…jrDcmntId=23797

Quoted

Jakob Poulsen har ikke spillet en rigtig god kamp for AGF siden sidste år.

I går han blev afhændet til FC Midtjylland for anslået 8 mio. kr. tilføjet en klausul om, at AGF også skal have en procentdel ved et videresalg. For otte måneder siden ville Lazio fra den italienske serie A smide over 20 mio. kr. for Jakob Poulsen.

Men han sagde nej. Han risikerede at sætte VM-chancen over styr ved at få en bænkeplads i Rom.

Jakob Poulsens tid i AGF handler om tilfældigheder. Det skal ikke glemmes, at den smilende dreng fra Næsbjerg ankom til Århus som endnu en af de udlandsprofessionelle spillere, der nok aldrig ville blive til mere. Garantier kunne ikke udstedes.

http://www.aarhusportalen.dk/default.asp…jrDcmntId=23795

Quoted

I søndags var Jakob Poulsen ikke med af transferhensyn. Hvad skal man lægge i det set i lyset af aftalen med FCM?

»Det var en helhedsvurdering. Hvad kunne Jakob bidrage i den kamp i forhold til en anden spiller? Ville han have hovedet med i en situation, hvor han muligvis stod foran et klubskifte, mens han samtidig havde en skade, der måske kunne forværres. Alle disse faktorer spillede ind i vurderingen, da jeg valgte at se bort fra ham.«

Fik du ordre oppefra i AGF-systemet om ikke at tage ham med, fordi et salg var på vej?

»Nej. Jeg har 100 procent frie hænder til at sætte mit hold,« siger Peter Sørensen.
Signature of »Peder Vendelbo Mikkelsen«
For AGF-mandskabet var i kontrol, besad bolden mest, trillede den rundt og fik i perioder FCK til at fremstå som et overmæt old boys-hold efter den årlige grillfest.

http://spn.dk/fodbold/superliga/agf/article1782910.ece

Zinras

Intermediate

1,043

Friday, August 20th 2010, 11:35pm

http://spn.dk/fodbold/superliga/agf/article2157912.ece
»Jeg har haft lidt problemer med lysken på det seneste, og så lavede jeg en forkert bevægelse under opvarmningen« - MJ

"Også forsvarsspilleren Dan Thomassen gik i stykker under opvarmningen. Han fik problemer med en muskel i baglåret"

Go-go skadeshelvede? Den med Jørgensen skulle ikke være et større problem, men hvad med Dan T?

nama

Trainee

1,044

Friday, August 20th 2010, 11:46pm

http://spn.dk/fodbold/superliga/agf/article2157912.ece
»Jeg har haft lidt problemer med lysken på det seneste, og så lavede jeg en forkert bevægelse under opvarmningen« - MJ

"Også forsvarsspilleren Dan Thomassen gik i stykker under opvarmningen. Han fik problemer med en muskel i baglåret"

Go-go skadeshelvede? Den med Jørgensen skulle ikke være et større problem, men hvad med Dan T?
Med mindre det går hen og bliver en Bendtner... Gud forbyde det :S

McAteer

Intermediate

1,045

Saturday, August 21st 2010, 10:03am

http://www.bold.dk/nyt/AGF-traener-fremhaever-Hoeegh

PS forsøger at booste Dennis til at blive lidt mere menace.
Signature of »McAteer«
"99% af alle verdens fodboldspillere ønsker før eller siden at spille i AGF. Og resten, de lyver!"

Per Thune

Zinras

Intermediate

1,046

Wednesday, August 25th 2010, 5:01pm

Vores bagkæde er boldmongoler: http://agffan.dk/1837-det-er-opspillet-den-er-gal-med

Udsnit: "Særligt den bageste fire-kæde har haft problemer med at få boldene fremad. Under fredagens kamp mod FC Roskilde valgte træneren også at sætte midtbanespilleren Jerry Lucena ned som højre back, for at se, om det kunne hjælpe.

- Vi har været gode til at spille på modstandernes banehalvdel, mens vi ikke har kunnet omsætte vores chancer. Mod Brønshøj, Holstebro og Roskilde var udnyttelsen alt for lav, fortæller cheftræneren til jp.dk.
"

Martin Hansen

Professional

1,047

Wednesday, August 25th 2010, 10:49pm

PS om dagens kamp :

Quoted

Vi mødte en flok spillere, der spillede deres livs kamp og derfor var villige til at svede og bløde. Det var samme var ikke tilfældet hos alle mine spillere, og det må jeg så tage konsekvensen af sagde Peter Sørensen, der ikke mente, at han kunne tage noget med fra dagens kamp til mødet med FC Vestsjælland på lørdag.

Sådan ikke så meget pis, hvis ikke du giver dig 100%, så hedder det bænken (gad vide om han tør overfor Graulund :hmm: )
Signature of »Martin Hansen«
"Jeg synes, at AGF skal ansætte Brian Steen Nielsen som cheftræner. Det
lader ikke til, at de kan komme af med ham på andre måder."

- Og så mangler vi en angriber!

salling23

Intermediate

1,048

Wednesday, August 25th 2010, 10:57pm

Det han siger er at det ikke bliver det samme hold på lørdag:

Steffen Rasmussen

Arthur Sorin - Mark Howard - Anders Kure - Mikkel Kirkeskov

Stephan Petersen - Jens Gjesing - Benny Feilhaber - Casper Sloth

Dennis Høegh - David Devdariani

Sorin ud - Lucena ind
Kirkeskov ud - Eckersley ind
Gjesing ud - Povlsen ind
Sloth ud - Feilhaber på kanten - Martin Jørgensen ind
Høgh ud - Graulund ind

Men der var vel ikke nogen af os, som havde forventet det samme hold lørdag alligevel
Signature of »salling23«
Adam Eckersleys tatovering siger vel alt: Our greatest glory is not in never falling, but in rising everytime we fall.

Zinras

Intermediate

1,049

Wednesday, August 25th 2010, 11:00pm

PS om dagens kamp :

Quoted

Vi mødte en flok spillere, der spillede deres livs kamp og derfor var villige til at svede og bløde. Det var samme var ikke tilfældet hos alle mine spillere, og det må jeg så tage konsekvensen af sagde Peter Sørensen, der ikke mente, at han kunne tage noget med fra dagens kamp til mødet med FC Vestsjælland på lørdag.

Sådan ikke så meget pis, hvis ikke du giver dig 100%, så hedder det bænken (gad vide om han tør overfor Graulund :hmm: )

Graulund var ikke med i dag. Mener han var sparet sammen med Jørgensen og et par andre. Folk bad om at sende en taxa efter Grauhunden på Stiftens chat :P
Det var bestemt dårligt i dag, men jeg tror mest af alt det er en motivationssag. Det er muligt spillerne siger at de ikke mangler motivation, men vi har jo alle set hvor godt vi KAN spille når vi ellers gider.

Og ja, det vi så i dag var rent reserve på mange pladser. Dermed ikke sagt at de ikke burde kunne have cruiset i hvert fald 3-0 hjem, men der må man vel igen pege på motivationen mod et DS-hold.

Martin Hansen

Professional

1,050

Wednesday, August 25th 2010, 11:07pm

Men der var vel ikke nogen af os, som havde forventet det samme hold lørdag alligevel
Nej selvfølgelig ikke, men det er også måden han siger det på.

Martin Hansen

Professional

1,051

Wednesday, August 25th 2010, 11:08pm

PS om dagens kamp :

Quoted

Graulund var ikke med i dag. Mener han var sparet sammen med Jørgensen og et par andre.

Det ved jeg godt, men pointen var om han tør bænke Graulund i 1. Division hvis han i den foregående kamp havde spillet som en pose nødder.

Tom

Professional

1,052

Wednesday, August 25th 2010, 11:24pm

Det ved jeg godt, men pointen var om han tør bænke Graulund i 1. Division hvis han i den foregående kamp havde spillet som en pose nødder.

Jeg er ikke i tvivl: Ja det tør han godt!!! PS driver ikke truppen som sit entourage så vidt jeg kan se.
Signature of »Tom«
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig......
So here goes nothing:
Sommer, sommer og sol, vi vinder det hele i første division!!!!!!

1,053

Thursday, August 26th 2010, 7:58am

Fra agffodbold.dk:
Vi mødte en flok spillere, der spillede deres livs kamp og derfor var villige til at svede og bløde. Det var samme var ikke tilfældet hos alle mine spillere, og det må jeg så tage konsekvensen af sagde Peter Sørensen

Det signal han sender med den udtalelse er i hvert fald helt klar. Hvis du ikke er villig til at svede og bløde så ryger du af holdet. Jeg synes det er en stærk og nødvendig udtalelse. Vi vil i mange kampe være store favoriter og det kan meget vel blive afgørende om spillerne er i stand til at motivere sig til kampene.

I denne kamp var vi så bare heldige at kvaliteten af modstanderen var så lille at den gik. Men det gør den ikke på lørdag og vi har sgu ikke råd til at spillerne føler sig for fine til at spille de her kampe.

Hehe

Intermediate

1,054

Thursday, August 26th 2010, 11:04am

Fra agffodbold.dk:
Vi mødte en flok spillere, der spillede deres livs kamp og derfor var villige til at svede og bløde. Det var samme var ikke tilfældet hos alle mine spillere, og det må jeg så tage konsekvensen af sagde Peter Sørensen

Det signal han sender med den udtalelse er i hvert fald helt klar. Hvis du ikke er villig til at svede og bløde så ryger du af holdet. Jeg synes det er en stærk og nødvendig udtalelse. Vi vil i mange kampe være store favoriter og det kan meget vel blive afgørende om spillerne er i stand til at motivere sig til kampene.

I denne kamp var vi så bare heldige at kvaliteten af modstanderen var så lille at den gik. Men det gør den ikke på lørdag og vi har sgu ikke råd til at spillerne føler sig for fine til at spille de her kampe.

Fint nok, men hvem skal han lige sætte ind i stedet for??? Hvem har vi på bænken og hvem er bedre gearet til den slags kampe, som ligner de fleste kampe, vi kommer til at spille frem til sommer? ... udover Graulund, som nok blev sparet til ligaen. Jeg synes ærlig talt ikke vores trup er så forfærdelig bred og jeg kan ikke se den store forskel på denne pokalkamp imod Odder og pokalkampen sidste år imod Viborg, bortset fra at vi igår spillede mod et hold, som ligger to rækker under os og at vi igår havde heldet på vores side. Det kunne sagtens være gået galt uden Graulund. Så synes jeg også, at vi her så en kamp, hvor der igen blev eksperimenteret på back-pladsen ligesom imod Viborg. Der blev sparet nogle af de bedste spillere (Graulund og Jørgensen). Men at sige "Vi vil vinde pokalen" eller bare "I år satser vi på pokalen" lyder idiotisk i mine ører. Sats dog på at opfinde en medicin til den slags kampe, hvor modstanderen står utrolig godt defensivt og lever på kontra og dødbolde og en overdreven hysterisk energi, vindermentalitet og holdånd. Den bliver der brug for i de de fleste af de resterende 1. divisionskampe og sikkert også de næste par pokalkampe, hvis vi når så langt.
Signature of »Hehe«
"- Mængden af trænere der har sagt de helt rigtige ting ved deres tiltrædelse i AGF er enorm, mængden af selvsamme trænere der har formået at omsætte mængden af fine ord til konkret handling er forsvindende lille. Derfor er jeg til tid og evighed blevet immun overfor ord, handling og kun handling er vejen frem!"
El Mundo den 23/6-2010

This post has been edited 2 times, last edit by "Hehe" (Aug 26th 2010, 11:05am)

White Stripes

Intermediate

1,055

Thursday, August 26th 2010, 11:21am

Sats dog på at opfinde en medicin til den slags kampe, hvor modstanderen står utrolig godt defensivt og lever på kontra og dødbolde og en overdreven hysterisk energi, vindermentalitet og holdånd.
Fx bedre spil?

Hehe

Intermediate

1,056

Thursday, August 26th 2010, 1:02pm

Sats dog på at opfinde en medicin til den slags kampe, hvor modstanderen står utrolig godt defensivt og lever på kontra og dødbolde og en overdreven hysterisk energi, vindermentalitet og holdånd.
Fx bedre spil?

Ja, men jeg håber da, at det er så enkelt. Et hold spiller jo dårligere, desto hårdere det bliver presset. I hvert tilfælde skal man være bedre til at modstå et højt pres og en ultra stærk defensiv. Jeg synes dog, at det gik rigtig hurtigt op i den anden ende af banen, når vi nuppede bolden og slog kontra. Den ros skal PS og holdet have. Men det var svært at spille sig helt igennem og der var ikke rigtig nogle, som meldte sig til at give bolden det sidste los over stregen. Det ser jeg som et stort problem.
Signature of »Hehe«
"- Mængden af trænere der har sagt de helt rigtige ting ved deres tiltrædelse i AGF er enorm, mængden af selvsamme trænere der har formået at omsætte mængden af fine ord til konkret handling er forsvindende lille. Derfor er jeg til tid og evighed blevet immun overfor ord, handling og kun handling er vejen frem!"
El Mundo den 23/6-2010

1,057

Saturday, August 28th 2010, 9:19pm

hm, denne udmelding fra David Devdariani lader til at have hjulpet. Det vil ikke gøre mig noget hvis det er en målnæse han har tænkt sig at beholde.

Martin Hansen

Professional

1,058

Tuesday, August 31st 2010, 2:51pm

Nogen der ved hvad i alverden der er galt med http://www.agffodbold.dk/ ?. Har ikke virket her siden Søndag.

fooler

Administrator

1,059

Tuesday, August 31st 2010, 3:02pm

Nogen der ved hvad i alverden der er galt med http://www.agffodbold.dk/ ?. Har ikke virket her siden Søndag.
Efter som Feilhaber ikke kan sælges er den nok sparet væk ... 8|
Signature of »fooler«
»Jeg bliver i AGF. Vi spillere har svigtet byen, fansene, klubben og os selv i denne sæson. Så vi har alle en forbandet pligt til at rette op på det her og spille AGF tilbage i Superligaen. Jeg giver ikke en skid for de spillere, der i den her situation vender sig grædende mod deres agenter og vil væk. I min verden skal alle mand tage turen med ned i 1. division. Det skylder vi hinanden og klubben!« Mark Howard (Stiften, d.16/5 2010)

1,060

Tuesday, August 31st 2010, 3:05pm

Moderators:

Moderators

Tak til agf-foto.dk for brug af fotos.
Grafik af: Kasper Fladmose