Wednesday, September 8th 2010, 1:23pm UTC+2

You are not logged in.

• Login
  • Register
Share |

Flade

Intermediate

101

Wednesday, August 25th 2010, 7:21pm

Det synes jeg godt nok er trist. Vejle Boldklub er en af de få tilbageværende klubber i landet, som har en rigtig flot historie. De har produceret vildt mange landsholdsspillere. Det vil de sikkert blive ved med, men der er ikke meget sjæl i en fusion mellem 2 stridende provinsbyer. Kunne Kolding og Fredericia ikke sluge hinanden i stedet? Snart er AGF, AB, Aab, OB og Frem de eneste rigtige tilbageværende klubber i landet. Hvem har jeg glemt?
Esbjerg, Silkeborg og Viborg i mine øjne. Men ja, dybt sørgeligt hvis dette er sandt. Jeg er simpelthen så glad for, at dette aldrig vil blive aktuelt i AGF. I hvert fald ikke så længe jeg lever.

Gnavpot66

Professional

102

Sunday, August 29th 2010, 12:26pm

3 kampe 7 points?

Nu følger så tre kampe, hvor det faktisk er en fiasko, hvis vi smider points. Men tankevækkende, at 3 kp. 7 fører til samme høst som sidste år efter 7 runder i suppen: 17 pts.
Det spændende moment bliver, om vi i de følgende runder 8-15 formår at fastholde en tilfredsstillende pointhøst. Det kræver bl.a. at skadesfrekvensen i midterforsvaret minimeres.
Signature of »Gnavpot66«
Medlem af " De Gnavne Gamle Mænds Klub"

"Det er efterhånden svært at bevare pessimismen - men der er også lang vej endnu" Frit efter Richardo

Zinras

Intermediate

103

Sunday, August 29th 2010, 9:48pm

Jeg kan da lige opdatere med at vi nu rent faktisk er nummer 1, og min forudsigelse om at AB fik en svær kamp i Viborg var korrekt ;)

Og Devdariani er endda stadig topscorer, så vidt jeg kan se :D

Ato Vari

Moderator

104

Sunday, August 29th 2010, 9:51pm

Jeg kan da lige opdatere med at vi nu rent faktisk er nummer 1, og min forudsigelse om at AB fik en svær kamp i Viborg var korrekt ;)

Det kan være vi skal genoplive "10 tegn på at AGF ikke længere er et bundhold-tråden" :wacko:
Signature of »Ato Vari«
Jordforbindelse, tak!

Holmertz

Professional

105

Sunday, August 29th 2010, 10:15pm

Det kan være vi skal genoplive "10 tegn på at AGF ikke længere er et bundhold-tråden" :wacko:
Puha, skal vi ikke bare glemme den. Begik vist rigeligt med hybris da jeg i sin tid oprettede den...
Signature of »Holmertz«
"I'm taking my talents to South Beach".

Holmertz

Professional

106

Monday, August 30th 2010, 2:28pm

Kampen mod Kolding er udsat pga. at vores 3 U-landsholdsspillere skal i kamp: http://spn.dk/fodbold/article2167104.ece

Et eller andet sted siger det vel noget om hvor højt PS værdsætter især Povlsen, når han vil have kampen udsat. Han kan i hvert fald ikke beskyldes for ikke at tage modstanderne alvorligt.

Er jeg i øvrigt den eneste der undrer mig over at Kierkeskov er udtaget til U-21 bobler-truppen, mens Sloth stadig spiller U-19?
Signature of »Holmertz«
"I'm taking my talents to South Beach".

BIG-J

Intermediate

107

Monday, August 30th 2010, 3:59pm

Er jeg i øvrigt den eneste der undrer mig over at Kierkeskov er udtaget til U-21 bobler-truppen, mens Sloth stadig spiller U-19?

Af samme grund som Lumb blev udtaget til A-landsholdet i sin tid. Der mangler venstrebenede forsvarsspillere i DK.
Signature of »BIG-J«
Vi kan ligeså godt erkende det: Vi halvgamle mænd har en stor viden på utallige områder. Derfor er vi forpligtiget til at øse af den, så vores omgivelser kan blive næsten lige så kloge som os. Alt andet vil være egoistisk!!

Winther

Moderator

108

Tuesday, August 31st 2010, 12:05pm

Noget jeg lægger mærke til når jeg ser stillingen i øjeblikket er vores målscore. Vi er godt med mht. antal scorede mål, men vi er ikke mindst samtidig også det hold, der har lukket færrest mål ind. Bortset fra Kolding faktisk halvt så mange som de nærmeste. Det er godt nok tidligt på sæsonen både at konkludere noget med slutstilling og målscore, og modstandernes angribere er ikke på Superliganiveau, men det tegner alligevel udmærket indtil videre. Det er trods alt også et forsvar med to nye backs, der skal lære at spille sammen og mere kontrollerende i et nyt system. Fredericia lukke ikke meget ind i sidste sæson, så det kan være PS ret hurtigt kan få det overført her til.

Martin Hansen

Professional

109

Tuesday, August 31st 2010, 2:28pm

Noget jeg lægger mærke til når jeg ser stillingen i øjeblikket er vores målscore. Vi er godt med mht. antal scorede mål, men vi er ikke mindst samtidig også det hold, der har lukket færrest mål ind. Bortset fra Kolding faktisk halvt så mange som de nærmeste. Det er godt nok tidligt på sæsonen både at konkludere noget med slutstilling og målscore, og modstandernes angribere er ikke på Superliganiveau, men det tegner alligevel udmærket indtil videre. Det er trods alt også et forsvar med to nye backs, der skal lære at spille sammen og mere kontrollerende i et nyt system. Fredericia lukke ikke meget ind i sidste sæson, så det kan være PS ret hurtigt kan få det overført her til.
At der ikke er scoret mere mod os tillægger jeg 80% at de hold vi har mødt indtil videre, bare ikke har klasse når det går fremad, ikke at vi lige pludselig har fået et super forsvar. Vi laver stadig umådelig mange tåbelige opdækningsfejl, senest da FCV scorede.
De sidste 20% er spillestilen, hvor vi ikke længere angriber hovedløst og derved naturlig har øje på forsvaret, selv når vi angriber.
Signature of »Martin Hansen«
"Jeg synes, at AGF skal ansætte Brian Steen Nielsen som cheftræner. Det
lader ikke til, at de kan komme af med ham på andre måder."

- Og så mangler vi en angriber!

guller

Intermediate

110

Tuesday, August 31st 2010, 4:00pm

Arrr.. Martin.

Ikke klasse fremad? Vestsj. har scoret ni mål i tre kampe, før de mødte os.

Vejle syv i de tre kampe de har spillet, siden de mødte os.
Signature of »guller«
Hvidt hår, hvidt hjerte, Hvid Vom

111

Tuesday, August 31st 2010, 4:29pm

Det tegner godt så langt med at hente point. Vi har både vundet hjemme over et tophold og fået point ude mod et tophold, hvor FCV er nr 2 og Vejle, som ligger nr 4. Og vi har vundet både og hjemme mod bundholdene FCR der ligger nr 15 og Brønshøj på en 12. plads. Det fortælle vist lidt om at vi kan skrabe point sammen mod velsagtens alle holdene i ligaen, som det ser ud lige nu. Lad os håbe det er noget der fortsætter og at der ikke går ER i den.

Zinras

Intermediate

112

Tuesday, August 31st 2010, 6:02pm

At der ikke er scoret mere mod os tillægger jeg 80% at de hold vi har mødt indtil videre, bare ikke har klasse når det går fremad, ikke at vi lige pludselig har fået et super forsvar. Vi laver stadig umådelig mange tåbelige opdækningsfejl, senest da FCV scorede.
De sidste 20% er spillestilen, hvor vi ikke længere angriber hovedløst og derved naturlig har øje på forsvaret, selv når vi angriber.

FCV er et af de hold der er ubetinget bedst til at score mål: De havde en delt 3. plads i antal scorede mål sidste år (56), hvor nummer 2 i rækken, Lyngby, havde 59. Kun AC Horsens var langt foran dem, og alle andre hold var LANGT bagefter. FCVs store svaghed skal findes det samme sted som de fleste hold hernede, nemlig bagi. Det er også derfor jeg ikke har dem som oprykningsfavoritter, da de lukkede flere mål ind end gennemsnittet, der er latterligt højt i forvejen (gennemsnit = 42, FCV = 46 sidste år). I 1. division vinder man ikke på at score mange mål, man vinder på at lukke få ind. Bl.a. derfor er Fredericia en af mine favoritter, da de ser ud til at fortsætte den gode stil, selvom det er lidt tidligt endeligt at sige. Under PS lukkede de kun 22 mål ind sidste år, hele 20 mål under gennemsnittet.

Det er også derfor jeg er ret tryg ved PS som træner hernede, da han kender alle hold og endda var træner for et tophold i rækken sidste år. Selvom vores forsvar stadig sejler lidt i kraft af de er boldmongoler fremad banen, så er der alligevel klasse nok til at jeg tror vi kan ende med et stykke under 1 mål i vores net per kamp (til sammenligning er gennemsnittet sidste år godt 1½ mål i eget net per kamp). Der skal kæmpes hårdt for at holde sådan en statistik og vi vil stadig se en del fejl i kraft af nyt system og træner. Faktisk er den periode jeg er mest bekymret for hernede, hvis/når vi ligger "sikker" 1'er med 4 runder igen og begynder at tabe som ind i helvede fordi "vi er for gode (til at rykke ned)". Der er bare noget i AGF-mentaliteten der siger at hvis man har været foran længe, så bliver man også foran, hvilket gør at jeg nok ikke kommer til at bide negle før til sidst (7-9-13).

This post has been edited 5 times, last edit by "Zinras" (Sep 1st 2010, 7:48pm)

salling23

Intermediate

113

Wednesday, September 1st 2010, 11:44am

Fredericia mister en forsvarsspiller til Horsens
http://www.bold.dk/nyt/AC-Horsens-koeber…k-stopper-i-FCF
Signature of »salling23«
Adam Eckersleys tatovering siger vel alt: Our greatest glory is not in never falling, but in rising everytime we fall.

Gnavpot66

Professional

114

Thursday, September 2nd 2010, 7:50am

Facit efter transfervinduet lukkede er vel, at Fodvorterne har rustet sig med flg. tilgang:
Simon Bræmer AB - Nicolai Melchiorsen - Jesper Kjærulff SønderjyskE - Sune Kiilerich Sampdoria - Philip Rasmussen,FCN, ser de vel stærkere ud end ventet.

De fleste andre klubber er svære at vurdere, en del ud af svingdøren, en del ind. AB og FCF ser dog svækkede ud, da begge har skuibet stamspillere afsted.
Signature of »Gnavpot66«

"Det er efterhånden svært at bevare pessimismen - men der er også lang vej endnu" Frit efter Richardo

salling23

Intermediate

115

Thursday, September 2nd 2010, 8:06am

forstår så ikke helt hvor Viborg får pengene fra :hmm: . Det er ikke så længe siden at man manglede penge for at få det til at køre rundt.
Signature of »salling23«
Adam Eckersleys tatovering siger vel alt: Our greatest glory is not in never falling, but in rising everytime we fall.

Gnavpot66

Professional

116

Thursday, September 2nd 2010, 8:58am

forstår så ikke helt hvor Viborg får pengene fra . Det er ikke så længe siden at man manglede penge for at få det til at køre rundt

I et interview i Lokalbladet for Ørum Sønderlyng og Omegn afslører burhønseavler Børge van der Kyckling, "at ej pænng æ kommin ou æ lokal initiajtiv." Jeg oversætter resten: "Sparekassen for Ans og Omegn har bidraget med et større, rentefrit Lån. Kjellerup Kreaturtransport har købt en anpart i Jesper Kjærulff efter en model, som man har kopireret fra Århus Elites investeringsmønster. Alhede Forsamlingshus har bidraget med overskuddet fra et arrangement, hvor Richardt Ragnvald var musikalsk hovednavn, mens den efterfølgende husmoderstriptease blev udøvet af forkvinden for foreningen, Angelica Blegfed Brandt. Når nogle mindre bidrag fra ukendte sympatisører lægges til, er det lykkedes at rejse ca. 3 millioner kr. i kapitaltilførsel. Så vidt, så godt", siger hr. van der Kyckling og tilføjer:" No mangler wi bår at sie noen på æ læjter på æ idrætspark."
Signature of »Gnavpot66«

Zinras

Intermediate

117

Thursday, September 2nd 2010, 8:09pm

forstår så ikke helt hvor Viborg får pengene fra . Det er ikke så længe siden at man manglede penge for at få det til at køre rundt

I et interview i Lokalbladet for Ørum Sønderlyng og Omegn afslører burhønseavler Børge van der Kyckling, "at ej pænng æ kommin ou æ lokal initiajtiv." Jeg oversætter resten: "Sparekassen for Ans og Omegn har bidraget med et større, rentefrit Lån. Kjellerup Kreaturtransport har købt en anpart i Jesper Kjærulff efter en model, som man har kopireret fra Århus Elites investeringsmønster. Alhede Forsamlingshus har bidraget med overskuddet fra et arrangement, hvor Richardt Ragnvald var musikalsk hovednavn, mens den efterfølgende husmoderstriptease blev udøvet af forkvinden for foreningen, Angelica Blegfed Brandt. Når nogle mindre bidrag fra ukendte sympatisører lægges til, er det lykkedes at rejse ca. 3 millioner kr. i kapitaltilførsel. Så vidt, så godt", siger hr. van der Kyckling og tilføjer:" No mangler wi bår at sie noen på æ læjter på æ idrætspark."

If only you had put noget engelsk in there, så kun' det have been some nisser!

Martin Hansen

Professional

118

Friday, September 3rd 2010, 9:31pm

BSN kommentere på den manglende tilskueropbakning.

Quoted

Jeg har det personligt sådan, at hvis man ikke gider mere, så bliv væk. Det kan jo ikke være anderledes
Jo man kan squ sænke billetpriserne. Den vare AGF sælger i år er markant ringere end den de solgte sidste år, men alligevel bibeholder klubben prisen.
Hvorfor er det lige at det er tilskuerne, der skal straffes for en elendig ledet klub?
Signature of »Martin Hansen«
"Jeg synes, at AGF skal ansætte Brian Steen Nielsen som cheftræner. Det
lader ikke til, at de kan komme af med ham på andre måder."

- Og så mangler vi en angriber!

119

Friday, September 3rd 2010, 10:01pm

BSN er jo nødt til at forsvare beslutningen.

Jeg tror da man tænker meget over det derude men man har problemet med dem der har købt sæsonkort og så vil kræve kompensation. Havde man ikke den problemstilling og tilskuertallet fortsatte, så er jeg sikker på man gjorde noget aktivt.

Jeg ved det ikke men der er vel 1-2000 gratis billetter hver gang, så det bør være meget begrænset hvor mange penge det faktisk giver i kassen.

Efter min mening burde man have forudset problemet og sænket prisen markant i 1 div. På den måde havde man forhåbentlig kunnet opbygge en konstant fankultur som ville fortsætte til højere priser i suppen.

Alt andet lige, så har gf vel også regnet på de manglende indtægter for salg af øl og vand mv.
Signature of »Martinstranger«
"For mig er der kun en klub i DK - det er den klub jeg er vokset op i." Martin Jørgensen ved hjemkomsten til GF.

guller

Intermediate

120

Friday, September 3rd 2010, 10:11pm

Det er sq ikke priserne, der holder folk væk. Det tror jeg ikke på.
Signature of »guller«
Hvidt hår, hvidt hjerte, Hvid Vom

Moderators:

Moderators

Tak til agf-foto.dk for brug af fotos.
Grafik af: Kasper Fladmose